NETFLIX bo vplačeval v nemški filmski sklad

Datum objave: 06.06.2018

Sodišče Evropske unije je zavrnilo pritožbo Netflixa proti Nemčiji, s katero je ameriško podjetje želelo spodbijati nemški zakon o plačilu prispevkov Zveznemu filmskemu skladu FFA (Filmförderungsanstalt). V skladu z nemško zakonodajo, ki povzema lani novelirano Direktivo EU o avdiovizualnih medijskih storitvah, morajo spletne platforme plačljivih televizij prispevati v sklad FFA, tudi če nimajo sedeža v Nemčiji. Netflix je v pritožbi navedel, da bi jih plačilo prispevka skladu, ki sredstva nato nameni za razvoj domače filmske produkcije, "močno prizadelo". Sodišče ni bilo enakega mnenja, saj Netflix za to ni predstavil dovolj dokazov.

Odločitev sodišča je nemški avdiovizualni sektor že pozdravil. Predsednik nemškega združenja producentov (Allianz Deutscher Produzenten – Film & Fernsehen) Alexander Thies je dejal, da je pravično, da veliki globalni igralci solidarno prispevajo v nacionalne filmske sklade. Ti namreč (so)financirajo filme, ki jih nato oni ponujajo v svojih katalogih, je dejal.

Netflix je največja VoD platforma na svetu. Deluje v skoraj 200 državah, tudi v Sloveniji, globalno pa ima več kot 125 milijonov naročnikov, od tega 57 milijonov v ZDA. Lani je družba ustvarila za 11,7 milijarde dolarjev prihodkov, čisti dobiček pa je znašal 559 milijonov dolarjev. Netflix vsako leto zvišuje prihodke, tudi na račun zvišanja cen svojih storitev.

V AIPA pozdravljamo odločitev Sodišča Evropske unije, saj to pomeni več sredstev za razvoj evropskih filmskih vsebin. Upamo, da bo odločitev sodišča prebudila ustrezne slovenske organe in prihajajočo vlado, da bodo končno celovito uredili avdiovizualno področje v Sloveniji tako z uzakonitvijo podobne ureditve, kot jo imajo v Nemčiji in drugih državah, pa tudi s spoštovanjem že danih zavez EU, kot je npr. področje privatnega kopiranja. Slovenija je na tem področju med najslabšimi v EU (več na tej povezavi).

Urad RS za intelektualno lastnino (URSIL) v 25 letih ni uspel stalno in stabilno urediti področja privatnega kopiranja. Posledica tega je popoln kaos na tem področju in škoda za ustvarjalce in industrijo. Zaradi ravnanja urada so bili slovenski avdiovizualni ustvarjalci prikrajšani za več milijonov evrov, to pa je številka, ki veliko pomeni že za ustvarjalce v kakšni večji državi, samo predstavljamo pa si lahko, kaj bi lahko s tem denarjem ustvarili slovenski.

[ {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, ]