AIPA, SAZOR in IPF s predlogom za pomoč ustvarjalcem

Datum objave: 06.04.2020

Kolektivne organizacije AIPA, SAZOR in IPF so na ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravka Počivalška naslovile pobudo, da bi "kolektivke" za izredno pomoč članom v času pandemije koronavirusne bolezni 19 (covid-19) začasno namenile do 25 odstotkov lanskih zbranih nadomestil. Kot so zapisali, "so nas posledice izbruha pandemije koronavirusa pahnile v razmere, s katerimi se naša družba še ni soočila, saj je področje glasbenega, filmskega in literarnega ustvarjanja dobesedno opustošeno".

Zakon o kolektivnem upravljanju avtorske in sorodnih pravic (ZKUASP) je sicer uzakonil socialne, kulturno-umetniške in izobraževalne sklade, vendar ti v času ukrepov ne morejo delovati. Zato članom kolektivnih organizacij tudi ne morejo pomagati, saj ni možno izvesti skupščin, ki so nujne za potrjevanje ustreznih sklepov za delovanje teh skladov, pravijo podpisniki pobude.

Ob tem izpostavljajo, da je namen predlaganega ukrepa prispevati k zagotovitvi nadaljnjega ustvarjanja, saj se bo članom kolektivnih organizacij tako omogočilo čakanje na ponovno vzpostavitev trga, ki je trenutno povsem ugasnil. Gledališča so zaprta, glasbeni odri samevajo, knjigarne in kinodvorane so prazne, kar pomeni, da ustvarjalci ne morejo ustvarjati.

Državni proračuna zaradi predloga AIPA, SAZOR in IPF ne bo nosil finančnih posledic, za razliko od ostalih ukrepov. Vsa sredstva bi namreč zagotovile kolektivne organizacije same, in sicer - kot omenjeno - z naslova zbranih lanskih nadomestil. Predlog je po svoji naravi začasen, saj ureja odziv kolektivnih organizacij na nastale krizne razmere, in sicer z najmanjšimi možnimi posegi v veljavne sistemske rešitve, poudarjajo v AIPA, SAZOR in IPF.

K pomoči ustvarjalcem so pozvale različne organizacije po Evropi, ki poudarjajo, da ustvarjalci zaradi omejitev (te so v različnih oblikah uvedle praktično vse evropske države) ne morejo delati. Zato se njihov materialni položaj poslabšuje iz dneva v dan. Če ne bodo dobili pomoči, bodo mnogi prisiljeni poiskati delo v drugih panogah, to pa pomeni siromašenje evropske kulture in kreative.

[ {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, ]