Nekaj novic iz ustvarjalnega sveta (junij)

Datum objave: 10.07.2020

INDUSTRIJA:

Variety: Britanska vlada se je odločila, da nekaterim ameriškim filmskim igralcem ne bo treba v 14-dnevno karanteno, če bodo prišli na Otok “slu-žbeno “ oz. na snemanja filmov. Omenjeno sta se pred dnevi dogovorila britanski kulturni minister Oliver Dowden in ameriški filmski igralec Tom Cruise. Povod je bilo snemanje najnovejšega dela akcijskega filma Misija Nemogoče 7 (Mission Impossible 7), ki bo v prihodnjih tednih potekalo v studiu Warner Brosa blizu Londona. Ameriški državljani sicer morajo ob prihodu v Veliko Britanijo v obvezno 14-dnevno karanteno. Več o tem

Bird&Bird: Poljska vlada bo v sklopu protikoronske zakonodaje s 1. julijem začela spletnim platformam, ki ponujajo video na zahtevo, zaračunavati posebno dajatev. Gre za dajatev v višini 1,5 odstotka celotnega prometa, ki ga ustvarijo na Poljskem. Sredstva iz te dajatve - na Poljskem so jo poime-novali Netflix davek - bodo šla poljskemu filmskemu institutu (PISF) oz. poljski filmski industriji. Avdiovizualni ustvarjalci in njihove organizacije so potezo poljske vlade pozdravile, saj jih je - kot pravijo - pandemija covid-19 močno prizadela, zato so vsaka sredstva dobrodošla. Kljub temu pa se že kažejo nekatere težave, saj zakon ni dovolj jasen na področju izjem. Zakon namreč med drugim ne določa, kako izračunati dajatev za spletne platfor-me, ki imajo sedež izven EU. Po zakonodaji EU sicer velja, da morajo spletne platforme registrirati dejavnost v EU, če želijo delovati na območju unije. Poleg tega tudi ni jasno, kako bodo zaračunavali dajatev platformam, ki poleg videa na zahtevo ponujajo še nekatere druge storitve, npr. medij-ske vsebine, oglaševanje, ipd. Poljski film naj bi sicer po izračunih vlade letno dobil dodatnih 15 do 20 milijonov zlotov (3,2 do 4,3 milijona evrov). Več o tem

Cineuropa: Intervju z Jerômom Paillardom, direktorjem Filmskega festivala Cannes o posledicah pandemije covid-19 na festival in filmsko industrijo. Več o tem

BBC News: Britanski kulturni minister Oliver Dowden je dejal, da 1,57 mili-jarde funtov (1,75 milijarde evrov), ki jih je za pomoč kinematografom, gale-rijam in muzejem namenila britanska vlada, ne bo dovolj, da bi ohranili vsa delovna mesta v omenjenih panogah. Več o tem

Culture Action Europe: O prioritetah nemškega predsedovanja EU na po-dročju kulturno-kreativne industrije, ki ga je pandemija covid-19 močno prizadela. Več o tem

Variety: Vse več ameriških naročnikov Netflixa je pripravljeno za storitev omenjene platforme plačati več. Zato ni več vprašanje, če bo Netflix zvišal cene, ampak kdaj. Več o tem

Cineuropa: 94 organizacij, ki predstavljajo evropski kulturno-kreativni sek-tor, je evropske odločevalce pozvalo, da pri pripravi evropskega paketa za okrevanje pomislijo tudi na evropske kulturnike in kreativce in pripravijo ustrezne odgovore na posledice pandemije covid-19. Med omenjenimi organizacijami sta tudi SAA in FERA. Več o tem

CISAC je pripravil priporočila glede odkupa avtorskih pravic, s katerimi želi pomagati kolektivnim organizacijam in ustvarjalcem.Več o tem

Evropski avdiovizualni observatorij je pripravil priročnik o regulativi in razmerah v državah EU na področju avdiovizualnih del. Del o Sloveniji je na straneh 229 do 234. Več o tem

Evropski avdiovizualni observatorij: Kinodvorane so lani prodale za milijardo evrov več vstopnic kot predlani. Prihodki so se tako zvišali na 7,2 milijarde evrov. Več o tem

Cineuropa: Finska vlada je svojemu filmskemu skladu zaradi pandemije covid-19 namenila šest milijonov evrov pomoči. Več o tem

Evropsko združenje avtorskih kolektivnih organizacij (GESAC): Nobelovi nagrajenci, vodilni predstavniki EU, kulturne ikone in predsednik GESAC Jean-Noël Tronc so napisali manifest, v katerem pozivajo evropske voditelje, da postavijo kulturo v srce evropskega načrta za okrevanje po pandemiji covid-19. Več o tem

Screen international: Nizozemska filmska industrija načrtuje vrnitev po pandemiji covid-19. Nizozemska vlada je svojemu filmskemu skladu na-menila pet milijonov evrov pomoči, celotnemu kulturno-kreativnemu sektor-ju pa 300 milijonov evrov. Več o tem

Cineuropa: Italijanski minister za kulturo Dario Franceschini je pred dnevi podpisal dva odloka o pomoči italijanskemu avdiovizualnemu sektorju oz. filmu. Na podlagi odlokov bodo Italijani svojim avdiovizualcem za sanacijo posledic covid-19 namenili 120 milijonov evrov. Od tega bo 100 milijonov evrov šlo za pomoč produkciji in distribuciji, 20 milijonov evrov pa bodo do-bili kinematografi. Tako bo vsak kino v Italiji dobil 10.000 evrov nepovratne pomoči, poleg tega pa tudi nadomestilo za izgubo prihodkov zaradi izbruha koronavirusa. Več o tem

EVROPSKE INSTITUCIJE:

European Parliament: Odbor Evropskega parlamenta za kulturo in izobra-ževanje je kritiziral predlog proračuna Evropske Komisije za leto 2021-2027, saj ta predvideva občutno zmanjšanje sredstev za izobraževalne in kulturne programe. Več o tem

Politico: Evropski program okrevanja v številkah. Več o tem

European Commission: Direktiva EU o avdiovizualnih medijskih storitvah širi nekatera pravila o uporabi avdiovizualnih del na socialna omrežja. Ob tem Direktiva krepi promocijo kulturne raznolikosti, in sicer na način, da predpisuje 30-odstotno zastopanost evropskih del na platformah, ki ponujajo storitve videa na zahevo. Več o tem

Govor evropske komisarke za konkurenco in izvršne podpredsednice Evropske komisije Margrethe Vestager o zakonu o digitalnih storitvah. Več o tem

PRAVNE ZADEVE:

Communia: Nemčija je pripravila predlog zakona, po katerem bo implementirala 17. člen Direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu. Več o tem

Kluwer Copyright Blog: O izzivih implementacije Direktive o avtorskih pravicah po državah EU. Več o tem

[ {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, ]