AV sektorju namenili kar 25 milijonov evrov pomoči

Datum objave: 03.07.2020

Avstrijska vlada je pred dnevi predstavila 25 milijonov evrov vreden interventni paket pomoči svojemu avdiovizualnemu sektorju, ki je zaradi pandemije novega koronavirusa - tako kot v drugih državah - utrpel ogromne izgube. Gre za prvi sveženj pomoči, ki bo med drugim pokril izgubljeni dohodek domačih, pa tudi tujih producentov, ki delujejo v Avstriji, in sicer do največ 2,5 milijona evrov. Do pomoči bodo upravičeni tudi avdiovizualni ustvarjalci, če so bili npr. pozitivni na koronavirus in so zato morali v karanteno.

Upravičenci bodo lahko za prvi paket pomoči, ki mu bodo po napovedih avstrijskega finančnega ministra Gernota Blümela kmalu sledili še novi, zaprosili do konca leta. Ukrep bo sicer veljal tudi za nazaj, in sicer od 16. marca. Pomoč bo razdeljevala avstrijska razvojna banka Austria Wirtschaftsservice (AWS), ki ji bodo pomagali različni strokovnjaki s področja avdiovizualne industrije.

Korak avstrijske vlade so pozdravili številni predstavniki avstrijske in evropske avdiovizualne industrije, saj bo do pomoči opravičen širok obseg upravičencev. Pomoč bodo lahko dobili tudi tisti producenti, ki jim npr. zavarovalnice nočejo izplačati različnih zavarovalnin z naslova odpovedanih snemanj. Zato je večina tega bremena odpadla na producente in ostale deležnike v avdiovizualni verigi. Avstrijska poteza je zato korak v pravo smer, ki je lahko primer dobre prakse za vse države EU, kako razbremeniti svojo avdiovizualno panogo, poudarjajo avdiovizualci.

S tem se seveda strinjamo tudi v AIPA. Naši severni sosedje so se tako pridružili skupini evropskih držav, ki jim ni vseeno za svojo avdiovizualno industrijo. Tudi v AIPA smo v začetku aprila skupaj s SAZOR in IPF podali pobudo, da bi kolektivne organizacije za izredno pomoč članom v času pandemije koronavirusne bolezni začasno namenile do 25 odstotkov lanskih zbranih nadomestil, vendar ta pobuda ni bila uslišana. Več o tem na tej povezavi.

Prav tako je v mirovanju predlog zakona, po katerem bi Slovenija septembra letos uvedla digitalni davek na spletne platforme. Nekaj upanja sicer zbuja napoved evropskega komisarja za gospodarstvo Paola Gentilonija, ki je po odhodu ZDA iz pogajanj o obdavčitvi tehnoloških velikanov znotraj OECD dejal, da bo EU sama ukrepala, če se pogajanja ne bodo nadaljevala. Več o tem na tej povezavi.

Na AIPA v imenu slovenskih avdiovizualnih ustvarjalcev pozivamo, da pohitijo vsaj z implementacijo lani sprejete Direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu, ki med drugim predvideva pravično in proporcionalno nadomestilo. Če bi bila Direktiva že implementirana, bi avdiovizualni ustvarjalci prejemali nadomestilo in bi tako veliko lažje prebrodili trenutne razmere. Države članice imajo sicer za implementacijo Direktive čas do junija 2021, vendar tistih proaktivnih prav nič ne ovira, da nalogo opravijo predčasno. V AIPA in v krovnih avdiovizualnih organizacijah menimo, da bi države EU (tudi Slovenija) s tem korakom poslale pozitivno sporočilo celotnemu svetu, ki mu bodo marsikje sledili.

Slovenski avdiovizualni sektor je namreč eden od stebrov slovenskega gospodarstva z izredno visoko dodano vrednostjo in odlično orodje za promocijo Slovenije. Kot je razvidno iz Študije državnih podpor ter ekonomskih in fiskalnih učinkov avdiovizualne industrije v Sloveniji, (več o tem na tej povezavi), ki jo je pripravil Deloitte Slovenija, je dodana vrednost zaposlenega v avdiovizualnem sektorju višja, kot pri izvoznikih. Prav tako pa je velik tudi prispevek, ki ga avdiovizualni sektor daje slovenskemu gospodarstvu. Če želimo, da bodo slovenski ustvarjalci še naprej tako uspešni, pa jim mora država v teh kriznih časih pomagati. Če si Slovenija že ne more privoščiti takšnega paketa pomoči kot npr. Avstrija, pa lahko naredi razliko s sprejemom prej omenjene Direktive in z interventnim zakonom glede skladov kolektivnih organizacij. To bi bilo za avdiovizualne ustvarjalce - ki so že tako v slabšem položaju kot npr. njihovi kolegi glasbeniki, saj ne dobivajo praktično nobenih nadomestil iz naslova uporabe njihovih del - ključnega pomena.

[ {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, ]