AV sektorju namenili kar 25 milijonov evrov pomoči

Datum objave: 03.07.2020

Avstrijska vlada je pred dnevi predstavila 25 milijonov evrov vreden interventni paket pomoči svojemu avdiovizualnemu sektorju, ki je zaradi pandemije novega koronavirusa - tako kot v drugih državah - utrpel ogromne izgube. Gre za prvi sveženj pomoči, ki bo med drugim pokril izgubljeni dohodek domačih, pa tudi tujih producentov, ki delujejo v Avstriji, in sicer do največ 2,5 milijona evrov. Do pomoči bodo upravičeni tudi avdiovizualni ustvarjalci, če so bili npr. pozitivni na koronavirus in so zato morali v karanteno.

Upravičenci bodo lahko za prvi paket pomoči, ki mu bodo po napovedih avstrijskega finančnega ministra Gernota Blümela kmalu sledili še novi, zaprosili do konca leta. Ukrep bo sicer veljal tudi za nazaj, in sicer od 16. marca. Pomoč bo razdeljevala avstrijska razvojna banka Austria Wirtschaftsservice (AWS), ki ji bodo pomagali različni strokovnjaki s področja avdiovizualne industrije.

Korak avstrijske vlade so pozdravili številni predstavniki avstrijske in evropske avdiovizualne industrije, saj bo do pomoči opravičen širok obseg upravičencev. Pomoč bodo lahko dobili tudi tisti producenti, ki jim npr. zavarovalnice nočejo izplačati različnih zavarovalnin z naslova odpovedanih snemanj. Zato je večina tega bremena odpadla na producente in ostale deležnike v avdiovizualni verigi. Avstrijska poteza je zato korak v pravo smer, ki je lahko primer dobre prakse za vse države EU, kako razbremeniti svojo avdiovizualno panogo, poudarjajo avdiovizualci.

S tem se seveda strinjamo tudi v AIPA. Naši severni sosedje so se tako pridružili skupini evropskih držav, ki jim ni vseeno za svojo avdiovizualno industrijo. Tudi v AIPA smo v začetku aprila skupaj s SAZOR in IPF podali pobudo, da bi kolektivne organizacije za izredno pomoč članom v času pandemije koronavirusne bolezni začasno namenile do 25 odstotkov lanskih zbranih nadomestil, vendar ta pobuda ni bila uslišana. Več o tem na tej povezavi.

Prav tako je v mirovanju predlog zakona, po katerem bi Slovenija septembra letos uvedla digitalni davek na spletne platforme. Nekaj upanja sicer zbuja napoved evropskega komisarja za gospodarstvo Paola Gentilonija, ki je po odhodu ZDA iz pogajanj o obdavčitvi tehnoloških velikanov znotraj OECD dejal, da bo EU sama ukrepala, če se pogajanja ne bodo nadaljevala. Več o tem na tej povezavi.

Na AIPA v imenu slovenskih avdiovizualnih ustvarjalcev pozivamo, da pohitijo vsaj z implementacijo lani sprejete Direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu, ki med drugim predvideva pravično in proporcionalno nadomestilo. Če bi bila Direktiva že implementirana, bi avdiovizualni ustvarjalci prejemali nadomestilo in bi tako veliko lažje prebrodili trenutne razmere. Države članice imajo sicer za implementacijo Direktive čas do junija 2021, vendar tistih proaktivnih prav nič ne ovira, da nalogo opravijo predčasno. V AIPA in v krovnih avdiovizualnih organizacijah menimo, da bi države EU (tudi Slovenija) s tem korakom poslale pozitivno sporočilo celotnemu svetu, ki mu bodo marsikje sledili.

Slovenski avdiovizualni sektor je namreč eden od stebrov slovenskega gospodarstva z izredno visoko dodano vrednostjo in odlično orodje za promocijo Slovenije. Kot je razvidno iz Študije državnih podpor ter ekonomskih in fiskalnih učinkov avdiovizualne industrije v Sloveniji, (več o tem na tej povezavi), ki jo je pripravil Deloitte Slovenija, je dodana vrednost zaposlenega v avdiovizualnem sektorju višja, kot pri izvoznikih. Prav tako pa je velik tudi prispevek, ki ga avdiovizualni sektor daje slovenskemu gospodarstvu. Če želimo, da bodo slovenski ustvarjalci še naprej tako uspešni, pa jim mora država v teh kriznih časih pomagati. Če si Slovenija že ne more privoščiti takšnega paketa pomoči kot npr. Avstrija, pa lahko naredi razliko s sprejemom prej omenjene Direktive in z interventnim zakonom glede skladov kolektivnih organizacij. To bi bilo za avdiovizualne ustvarjalce - ki so že tako v slabšem položaju kot npr. njihovi kolegi glasbeniki, saj ne dobivajo praktično nobenih nadomestil iz naslova uporabe njihovih del - ključnega pomena.

[ {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/MLr5935I2Cwh.jpg", title : "Prasica, slabšaln izraz za žensko;Režija: Tijana Zinajić;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/D6Da8_YOtQmFP.jpg", title : "Inventura;Režija: Darko Sinko;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, ]