EU pripravljena obdavčiti spletne velikane

Datum objave: 23.06.2020

ZDA so se pred nekaj dnevi umaknile iz pogovorov o obdavčitvi digitalnih velikanov, ki potekajo pod okriljem Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD). Kot razlog za "začasno prekinitev pogovorov" so Američani navedli pandemijo covid-19. Na odločitev so se negativno odzvale številne države, pa tudi EU. Evropski komisar za gospodarstvo Paolo Gentiloni je korak ZDA obžaloval in izrazil upanje, da gre res le za začasno ustavitev pogajanj, ne pa dokončno. "Če pa dogovor ne bo mogoč, bo EU samostojno ukrepala," je dejal.

"Evropska komisija želi globalno davčno rešitev, ki bo odgovarjala izzivom in tehnologiji 21. stoletja, zato se nam zdi predlog OECD dober. Če pa se bo izkazalo, da dogovor letos ne bo mogoč, pa bo EU pripravila svoj predlog", je dejal Gentiloni. Ob tem je poudaril, da bo Evropska komisija v vmesnem času podpirala vse države članice, ki so že pripravile lastne digitalne davke.

Ena izmed teh držav je tudi Francija. Ta je že lani poleti sprejela zakonsko podlago za uvedbo davka na nekatere prihodke velikih tehnoloških podjetij, za letos pa je napovedala njegovo uveljavitev. Predvsem zaradi posledic covid-19, ki je močno udaril po kulturno-kreativnem sektorju. Franciji so pri pripravi davčne zakonodaje za obdavčitev tehnoloških gigantov sledile nekatere druge države, med drugimi tudi Španija, Češka, Indonezija in Tajska.

Prav francoska poteza pa naj bi bila tudi posledica nesoglasja med državami, kako obdavčiti digitalne velikane, ki prihajajo predvsem iz ZDA. Administracija predsednika Donalda Trumpa je Franciji in tudi drugim državam že večkrat zagrozila, da bo v primeru uveljavitve digitalnega davka, obdavčila njihove izdelke, a se Francozi, pa tudi Španci, ne dajo. Francoski finančni minister Bruno Le Maire je tako med drugim dejal, da smo bili le nekaj centimetrov od dogovora o obdavčitvi digitalnih velikanov, za katerimi verjetno stojijo edini ljudje na svetu, ki so v času pandemije covida-19 ogromno zaslužili. Tiskovna predstavnica španske vlade Maria Jesus Montero pa je dejala, da Španija in ostale EU države ne bodo trpele nobenih groženj glede digitalnega davka.

"Države EU ne sprejemajo zakonodaje, da bi škodile interesom drugih držav, ampak zato, da je davčni sistem urejen, pravičen in odgovarja trenutnim razmeram", je dejala.

Ameriški finančni minister Steven Mnuchin je sicer dejal, da ZDA podpirajo pogajanja v okviru OECD. Vendar so stališča ZDA drugačna od stališč večine držav. Med drugim se ZDA zavzemajo, da se še naprej obdavčujejo dobički in ne prihodki, poleg tega pa bi morala obdavčitev veljati za vsa podjetja, ne le za določeno industrijo, je dejal Mnuchin.

Generalni sekretar OECD Angel Gurria pa je v odzivu poudaril, da bi lahko poteza ZDA poslabšala trgovinske odnose. "Gre za najslabši možni čas, da bi se trgovinski odnosi med državami pokvarili", je ocenil Gurria. Ob tem je posvaril, da bi lahko v prihodnje še več držav sprejelo enostranske ukrepe. Tiste, ki so jih že pripravile, a ne uveljavile, pa naj bi z uveljavitvijo pohitele. "To bi lahko privedlo do davčnih sporov in povečalo trgovinske napetosti. Trgovinske vojne v času pandemije pa lahko dodatno prizadenejo gospodarstva, delovna mesta in zaupanje trgov. To pa je - kot vemo - visoka cena za vse," je dejal.

Kot je znano, so nekatere evropske države napovedala uvedbo digitalnega davka za letos, vendar so odločitev zaradi pogajanj pod okriljem OECD preložile. Med njimi je tudi Slovenija. Parlamentarni odbor za finance je maja lani podprl predlog, v katerem vladi predlaga, da do letošnjega aprila v Državni zbor RS posreduje predlog zakona, po katerem se bo v Sloveniji s septembrom 2020 uveljavil davek na digitalne storitve. Vendar je ta procedura zaradi pogajanja pod okriljem OECD zastala.

V AIPA podpiramo napore EU, saj menimo, da mora biti zakonodaja enaka za vse, tudi za velike spletne platforme, ki dobičke ustvarjajo po celem svetu, plačujejo pa le v ZDA ali kakšnih eksotičnih otokih z milo davčno zakonodajo. To je še toliko bolj pomembno v času pandemije koronavirusa, ko se je pokazalo, da spletne platforme beležijo rekordne poslovne rezultate.

[ {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, ]