2017 - Najbolj aktivno leto doslej

Datum objave: 29.03.2018

Letošnja priprava osmega zaporednega poročila aktivnosti Združenja avdiovizualnih avtorjev (SAA) za letno skupščino, ki je bila 27. marca, je bila veliko težja naloga, kot v prejšnjih letih. Vzrok: V zadnjih dveh letih smo zaradi sprejemanja nove EU zakonodaje za področje avtorskih pravic močno intenzivirali naše aktivnosti, pri čemer so slednje lani dosegle vrh delovanja, je v blogu 'Aktivnosti SAA v dveh minutah' zapisala predsednica SAA Cecile Despringre.

Kot je poudarila, je SAA delovala na štirih zakonodajnih procesih, ki so večinoma še zmeraj v teku. Gre za Direktivo o avdiovizualnih dejavnostih medijev, regulacijo prenosljivosti, regulacijo oddajanja in retransmisije ter Direktivo o avtorskih pravicah. Eden od teh procesov, regulacija prenosljivosti, je bil zaključen, zakon o prenosljivosti pa je začel veljati junija lani.

Poleg obveznih rednih sestankov vodstva SAA, med katere sodijo štirje sestanki odbora in dve generalni skupščini, je SAA lani organizirala več kot 100 individualnih sestankov s pripravljavci evropskih zakonov in z njimi govorili o tem, kako vključiti potrebe in pričakovanja avdiovizualnih avtorjev. Veliko časa so predstavniki SAA preživeli v Evropskem parlamentu. Tam so med drugim organizirali štiri dogodke, od tega tri v Bruslju in enega v Strasbourgu, kjer so strokovnjaki iz SAA imeli priložnost o svojem zaskrbljujočem položaju spregovoriti s člani Evropskega parlamenta. V duhu praznovanja evropske kulturne raznolikosti so z drugimi organizacijami partnersko sodelovali pri predvajanju petih evropskih filmov v Bruslju in Parizu, kjer se je ob predvajanju pridružili tudi režiserji, pravi Despringrejeva.

Lani so predstavniki SAA imeli priložnost govoriti o ključnih temah za avdiovizualne avtorje na 10 konferencah, seminarjih ali delavnicah po Evropi. Med drugimi v Parizu, Ljubljani, Rimu, Varšavi, Beogradu, Gentu, Amsterdamu, Sofiji, Tirani in Madridu. Vedno je bila posebej izpostavljena nujnost uzakonitve neodtujljive in neodpovedljive pravice do pravičnega nadomestila za avdiovizualne avtorje oz. uvrstitev te pravice v osnutek direktive o avtorskih pravicah.

Prav na to temo je odbor skrbnikov SAA na Evropski parlament naslovil pismo, ki se mu je pri deklaraciji na filmskem festivalu v Cannesu pridružilo 100 filmskih ustvarjalcev in 192 na berlinskem filmskem festivalu. Tem pobudam je sledil poziv 126 evropskih scenaristov in režiserjev, ki ga je prek FERA/FSE/SAA spletne peticije, ta je še vedno na voljo (več o tem), doslej podprlo 13.000 ljudi iz 95 držav.

SAA sta se lani priključila še dva člana, tako da združenje trenutno šteje 31 članov iz 23 držav, ki skupaj upravljajo pravice 138.000 avdiovizualnih avtorjev. Združenje za izvedbo svojih aktivnosti zaposluje majhno ekipo štirih, ki se trudijo za izboljšanje pravic avtorjev v avdiovizualnem sektorju, je zapisala Despringrejeva.

Ob tem je poudarila: "Moja osebna želja je, da bom lahko čez eno leto v letno poročilo za 2018 zapisala, da je ekipi SAA in članom uspelo evropske institucije prepričati v sprejetje nove direktive o avtorskih pravicah, ki končno vključuje tudi pravično nadomestilo za avdiovizualne avtorje".

Tem željam se pridružuje tudi AIPA, ki je polnopravna članica SAA in sodeluje pri številnih projektih in nalogah združenja. Med te zagotovo spada tudi prizadevanje za uzakonitev neodtujljive in neodpovedljive pravice do nadomestila za avdiovizualne avtorje.

AIPA je na mednarodnem področju aktivna tako v povezavi z SAA, kot tudi s Svetovnim združenjem za zaščito pravic izvajalcev SCAPR, Združenjem evropskih organizacij izvajalcev (AEPO-ARTIS), Združenjem evropskih filmskih režiserjev (FERA), Svetovnim združenjem avtorjev in skladateljev (CISAC), Zvezo scenaristov Evrope (FSE) in kolektivnimi organizacijami v praktično vseh evropskih državah. Tako kot lani je AIPA tudi letos v sodelovanju Društvom slovenskih režiserjev (DSR) in njihovo sekcijo Scenaristi, FERA, SAA in FSE pripravila odmevno mednarodno delavnico avdiovizualnih avtorjev, ki jo je omenila tudi Despringerjeva, na kateri je bilo tudi govora o tem, kako učinkovito oblikovati nacionalno in EU politike na področju avtorske pravice.

Več o delavnici: 1.dan, 2.dan

[ {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, ]