Posebno obvestilo za člane

Datum objave: 06.04.2020

Kmalu bo minil mesec dni, odkar je bila v Sloveniji razglašena epidemija zaradi korona virusa. Naše delo – zbiranje in delitev nadomestil – kljub temu ni zastalo. Celoten delovni proces je sodoben in zastavljen tako, da je veliko večino dela mogoče opravljati na daljavo z minimalnimi časovnimi zamiki.

Zavedamo pa se, da je zastalo praktično vse ustvarjanje in da se imetniki pravic soočate s številnimi izzivi. Zato smo na AIPA poleg intenzivnoh priprav na redno delitev pripravili več ukrepov, katere navajamo v nadaljevanju.

1) Namenski sklad soavtorjev AV del – za socialne namene soavtorjev AV del s stalnim prebivališčem v Republiki Sloveniji

AIPA ima skladno z ZKUASP vzpostavljen sistem namenskih skladov že od leta 2018 dalje. Zato smo v preteklih tednih najprej pospešili aktivnosti na tem področju.

Poslovodstvo se tedensko sestaja in posvetuje s člani Strokovno-posvetovalnega telesa (Jožko Rutar, Andrej Štritof, Boštjan Ikovic, Maja Sever, Nika Rozman, Saša Tabaković, Metod Pevec, Špela Čadež in Rado Likon), saj želimo do konca tega tedna objaviti poziv za sredstva za socialni namen.

Poziv bo namenjen tistim, ki vas je prekinitev vseh produkcij najbolj prizadela, člane AIPA -  soavtorje AV del, samozaposlene v kulturi ali s statusom samostojnega podjetnika. AIPA ima namreč v tem skladu na razpolago še nekaj sredstev, ki so bila v skladu z ZKUASP oddvojena od prihodkov za leto 2018. Natančni pogoji za pridobitev sredstev bodo navedeni v pozivu, ki bo objavljen na spletni strani AIPA.

2) Interventni zakon

AIPA je tekom priprav na drugi paket interventnih ukrepov pretekli teden na odločevalce naslovila pobudo za sprejetje interventnega zakona, ki naj bi kolektivnim organizacijam omogočil, da bi lahko za izredno pomoč članom namenili sredstva v višini do največ 25 % nadomestil, zbranih v letu 2019.

Dejstvo je namreč, da so aktivnosti v zvezi z namenskimi skladi (po ZKUASP), ki so sicer namenjeni za reševanje tovrstnih težav, onemogočene, saj je za kakršnokoli dejavnost na tem področju potreben sklep skupščine. AIPA (in tudi ostale kolektivne organizacije) brez sklepa skupščine v sklade ne more odvesti dela sredstev od avtorskih honorarjev in nadomestil, ki so bila zbrana za leto 2019, sej skupščin pa v tem trenutku zaradi prepovedi zbiranja ne moremo izpeljati.

Zato je po našem mnenju ustrezna rešitev interventni zakon, predlog pobude pa ima podlago tudi v 4. odstavku 12. člena Direktive 2014/26/EU. Predlog so poleg AIPA podpisala še SAZOR, k.o. in IPF, k.o.

3) Posodobitev zakonodaje

V senci izrednih razmer nas je 26. marca neopazno obšla obletnica sprejetja Direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu v Evropskem parlamentu. Milijoni uporabnikov zdaj, ko so v različnih oblikah izolacije ali karantene, dostopajo do vsebin prek spleta, kar pomeni predvsem še več uporabe AV del in še več prihodkov za platforme, ki ponujajo AV vsebine.

Če zakonodajalcem morda pred letom ni bilo povsem jasno, zakaj si AV ustvarjalci in njihove kolektivne organizacije prizadevajo za uzakonitev pravičnega in proporcionalnega nadomestila, jim je pandemija covid-19 zdaj dala odgovor. Slovenski AV ustvarjalci so zaradi majhnosti slovenskega trga in omejenosti jezikovnega območja še v toliko bolj nezavidljivem položaju. Navkljub povečani konzumaciji AV del na spletu slovenski AV ustvarjalci še vedno ne dobivajo nadomestil za uporabo njihovih del.

Zato je AIPA na predsednika slovenske vlade Janeza Janšo naslovila pismo, v katerem ga poziva, da Slovenija čim prej implementira Direktivo o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu.

 

Kaj lahko naredite imetniki pravic?

Prijavite in uredite svoj repertoar pri AIPA!

Svoje podatke lahko urejate preko spleta na mestu http://www.aipa.si/sl/Clani

Poleg tega, da nam posredujete točne podatke o vašem repertoarju je tudi zelo pomembno, da nam posredujete vaše aktualne in točne osebne podatke, potrebne za izplačilo honorarjev:

- naslov stalnega prebivališča,

- davčna številka,

- številka bančnega računa.

Kakršenkoli nepopoln ali napačen podatek namreč za AIPA pomeni zatik in dodatno administrativno delo. Tega v normalnih okoliščinah hitro (in radi) opravimo, vendar zdaj, ko so izredne razmere in tudi naše delo poteka od doma, le posodobljeni, natančni osebni podatki zagotavljajo čim prejšnje izplačilo sredstev.

V letu 2020 ima AIPA v načrtu dve glavni delitvi:

1) Obračun avtorskih honorarjev za kabelsko retransmisijo AV del v letu 2019

Podatke, ki smo jih skladno s pozivom prejeli do 31. januar 2020, že obdelujemo. Imetniki pravice kabelske retransmisije lahko zato na AIPA do vključno srede, 15. 4. 2020, posredujete samo še morebitne popravke (npr. producentske deleže) in pogodbe, s katerimi izkazujete upravičenost do honorarja. Z vse popravke uporabite veljavne obrazce, ki so objavljeni tukaj.

Kdo so imetniki pravice kabelske retransmisije?

- za AV dela, nastala po l. 1995, Zakon o avtorski in sorodnih pravicah predvideva prenos vseh materialnih pravic soavtorjev na filmske producente, torej honorar pripada filmskim producentom, razen če ni s pogodbo med soavtorji in filmskim producentom določeno drugače;

- za AV dela, nastala do vključno l. 1995, honorar za kabelsko retransmisijo pripada soavtorjem, če ti svojih materialnih pravic niso prenesli na tretjo osebo, npr. na filmskega producenta.

 

2) Obračun nadomestil za tonsko ali vizualno snemanje, ki se izvrši pod pogoji private ali druge lastne uporabe (na kratko: nadomestil za privatno kopiranje)

Rok za prijavo repertoarja za ta obračun je petek, 15. maj 2020.

Imetniki te pravice so:

- soavtorji AV del, ki prijavijo AV dela;

- izvajalci (oz. igralci), ki prijavijo izvedbe v AV delih na videogramih;

- filmski producent, ki prijavijo videograme z AV deli.

Za prijavo repertoarja uporabite samo veljavne obrazce, ki so objavljeni tukaj (v letu 2020 smo jih posodobili, zato stari niso več v veljavi).

Tisti, ki ste že pooblastili AIPA in še nimate urejenega dostopa do registra AIPA, preko katerega lahko pregledujete vaše osebne podatke in repertoar, lahko za dostop zaprosite z e-pošto na naslov: info@aipa.si. Po e-pošti vam bomo poslali uporabniško ime in geslo.

Za dodatne informacije in pomoč pri prijavi repertoarja nam pišite na e-naslov info@aipa.si.

Z veseljem vam bomo pomagali!

Vaša AIPA

[ {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, ]