Ste vedeli, da se je v polovici lanskega leta v spletu pretočila več kot milijarda pesmi, filmov in televizijskih serij? Ste vedeli, da je Spotify samo lani podvojil prihodke z ene milijarde evrov na dve milijardi evrov in da so se Netflixovi prihodki v tem obdobju zvišali za četrtino na sedem milijard dolarjev? iTunes je presegel rekordnih sedem milijard dolarjev prihodkov… Kaj imamo od tega igralke in igralci? Bore malo!
To so podatki, ki so dobri za podjetja, ne pa tudi za igralce, saj je tu tudi naš denar. Napočil je čas, da strnemo vrste in nekaj storimo.
ZATO SO ŠTIRI MEDNARODNE ORGANIZACIJE IZVAJALCEV (AEPO-ARTIS, EUROFIA, FIM IN IAO) SPROŽILE SPLETNO KAMPANJO POIMENOVANO FAIR INTERNET, S KATERO ŽELIJO POPRAVITI KRIVICE, KI SE DOGAJAJO IZVAJALCEM. PRIDRUŽIMO SE IN ŠE DANES PODPIŠIMO PETICIJO!
Internet še vedno omogoča nenadzorovano in zastonj uporabo avtorske in sorodnih pravic.
Tako kot danes za uporabo zaščitenih del plačujejo nadomestila kabelski operaterji, radijske in televizijske hiše, organizatorji prireditev, obrtniki, gostinci in mnogi drugi, bi morali za njihovo uporabo ob koncu drugega desetletja novega tisočletja plačevati tudi vsi ponudniki teh vsebin na internetu.
Vendar jih ne!
Zakaj smo nastopajoči v AV delih zaskrbljeni?
Igralci še vedno ne dobimo pravičnega deleža za uporabo svojih posnetih izvedb za vse oblike uporabe, ki so na voljo na tistih delih interneta, ko ne gre za t.i. 'video on demand'.
Pridružite se mednarodni kampanji in tako kot igralka ali igralec naredite korak naprej v boju za zaščito svojih del. Peticiji so se pridružila številna ugledna imena, med drugimi tudi znameniti igralec Javier Bardem, ki je znan aktivni podpornik pravic igralcev. Kot je zapisal, »je vsaka industrija, v kateri so deležniki neenakomerno zaščiteni in v kateri so prihodki neustrezno porazdeljeni, obsojena na propad. Vse, kar igralci želimo, je, da dobimo svoj delež od prihodkov, ustvarjenih na internetu.«
Ne zahteva preveč, se strinjamo?
Ludvik Bagari, podpredsednik Skupščine izvajalcev AIPA