Nekaj novic iz ustvarjalnega sveta (november II.)

Datum objave: 29.11.2021

INDUSTRIJA:

GESAC: Evropsko združenje avtorskih kolektivnih organizacij (GESAC) je z začelo z medijsko kampanjo Obnovimo Evropo s kulturo (Rebuilding Europe with Culture - #RebuildingEurope). GESAC želi s kampanjo opozoriti na pomen kulture pri obnovi Evrope po pandemiji covid-19, ob tem pa tudi spomniti, da kultura ne sme biti spregledana pri implementaciji načrtov za okrevanje. Več o tem na tej povezavi.

Cineuropa: Francoski filmski sklad CNC bo vzpostavil ekperimentalni podporni sklad za produkcijo neodvisnih francoskih avdiovizualnih del, ki ga bodo financirale le neevropske platforme. Upravičenci do sredstev iz sklada bodo neodvisna francoska produkcijska podjetja, ki jih bo določil naročnik dela (spletna platforma) . Upravičenci morajo izpolnjevati številne pogoje. Poleg neodvisnosti, kot jo določa zakonodaja, upravičenci s spletnimi platformami ne smejo imeti pogodbe o trženju, spletne platforme pa na delih ne smejo imeti različnih pravic, ki bi bile daljše od 72 mesecev. Več o tem na tej povezavi. 

Cineuropa: Evropski parlament je v zadnjih mesecih sprejel več različnih resolucij in načrtov glede evropskega avdiovizualnega sektorja, tudi akcijski načrt za podporo in transformacijo omenjenega sektorja. Zato so Mednarodno združenje kinematografov (UNIC) in Združenji filmskih distributerjev (FIAD) in Europa Distribution pripravili pripombe in rešitve za lažji izhod iz krize, ki jo je avdiovizualnemu sektorju povzročila pandemija covid-19. Več o tem na tej povezavi. 

European Film Academy: Znani so nominiranci za nagrade 34. Evropskega filmskega festivala. Več o tem na tej povezavi. 

Advanced Television: Analitska hiša Ampere predvideva, da bo Netflix še povečal investicije v vsebino, saj se družba globalno hitro širi. Več o tem na tej povezavi.

Politico: Komentar o reguliranju spleta, ki sta se ga lotila EU in Velika Britanija. Slednja je po brexitu ubrala nekoliko drugačno pot od EU, zdaj pa želi svoje rešitve vsiliti EU. Več o tem na tej povezavi. 

Screendaily: Netflix ima v Švici 2,8 milijona naročnikov, kar je največ med vsemi spletnimi platformami. Vendar se konkurenca povečuje, zato bo Netflix povečal naložbe v lokalno produkcijo, je napovedal Wolf Osthaus, ki je eden izmed direktorjev družbe za trge Nemčije, Avstrije in Švice. Več o tem na tej povezavi. 

Digital TV: Britanska vlada namerava za dve leti zamrzniti višino naročnin za televizijsko hišo BBC, kar pomeni manj sredstev za razvoj. To pa lahko BBC postavi v slabši položaj od glavnih konkurentov, opozarja vodstvo družbe. BBC se primarno financira iz rtv naročnine, ki znaša 159 funtov (189 evrov) letno. Plačujejo pa ga vsa gospodinjstva v Veliki Britaniji, ki majo TV sprejemnik. Več o tem na tej povezavi. 

DigitalTVEurope: Streaming platforme, ki delujejo na švedskem trgu, so v zadnjem letu pridobile 350.000 novih naročnikov. Največjo rast beleži Disney+, ki je v zadnjem letu pridobil kar 175.000 novih naročnikov. Največji tržni delež ima še vedno Netflix, sledita Viaplay in Disney +. Več o tem na tej povezavi. 

Hollywood Reporter: Francoski medijski in telekomunikacijski velikan Vivendi želi postati "evropski Disney", je napovedal prvi mož družbe Arnaud de Puyfontaine. Gre za odličen poslovni model, ki bi ga veljalo uporabiti, je dejal. Več o tem na tej povezavi. 

EVROPSKE INSTITUCIJE

Evropski parlament: Nekdanja zaposlena v podjetju Facebook Frances Haugen, ki se je odločila opozoriti na škodljive prakse Facebooka za uporabnike in družbo, je pričala pred Evropskim parlamentom. Evropski poslanci so med drugim izrazili zaskrbljenost glede izkoriščanja duševnega stanja otrok in mladostnikov ter glede mikrotargetiranja, tudi za politične namene, Haugen pa je dejala, da bodo evropski predpisi lahko vplivali na ves svet. "Predlagani akt o digitalnih storitvah bo odločilno vplival na globalne standarde preglednosti, nadzora in izvrševanja", je dejala Haugenova. Več o tem na tej povezavi. 

Evropski parlament: EU ima vasko leto več registriranih patentov, vendar je evropski patentni sistem razdrobljen in ima številne pomanjkljivosti. To pa je potrebno ustrezno spremeniti. Le z inovacijami bo evropsko gospodarstvo okrevalo po pandemiji, so ocenili evropski parlamentarci. Zato so z veliko večino podprli načrt Evropske komisije o razvoju intelektualne lastnine v EU. Več o tem na tej povezavi. 

PRAVNE ZADEVE

DSA Observatory: Blog observatorija za implementacijo akta o digitalnih storitvah o razmerah v Španiji, Franciji in Nemčiji. Več o tem na tej povezavi. 

IPKat: Blog o švedskem prenosu direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu, s poudarkom na 17. členu. Več o tem na tej povezavi. 

Kluwer Copyright Blog: Blog o tem, če je španska implementacija 17. člena direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu EU skladna z evropsko zakonodajo. Več o tem na tej povezavi. 

PRIHAJAJOČI DOGODKI

Evropska komisija 29. novembra pripravlja drugi Evropski medijskih forum, na katerem bodo različni govorci iz sveta tiska, televizije, radijev, spletnih medijev in avdiovizualne produkcije razpravljali o industrijski transformaciji. Več o tem na tej povezavi. 

[ {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/D6Da8_YOtQmFP.jpg", title : "Inventura;Režija: Darko Sinko;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/MLr5935I2Cwh.jpg", title : "Prasica, slabšaln izraz za žensko;Režija: Tijana Zinajić;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, ]