EVROPSKE IN MEDNARODNE INSTITUCIJE
Evropski parlament: Odbor Evropskega parlamenta za notranji trg je z vladami držav članic dosegel načelni dogovor o uveljavitvi akta o digitalnih storitvah (DSA), ki prinaša več varnosti za uporabnike. Akt o digitalnih storitvah sicer prinaša reformo digitalnega prostora in uvaja celovit sklop novih pravil za vse digitalne storitve. Z novimi pravili na področju digitalnih storitev in posredniških platform želi EU bolje zaščititi potrošnike, pa tudi prispevati k varnejšemu spletnemu okolju in boju proti nezakonitim vsebinam na spletu. Več o tem na tej povezavi.
Evropski parlament: Odbor Evropskega parlamenta za kulturo in izobraževanje (CULT) je sprejel nekaj dopolnil k predlogu akta o umetni inteligenci. Gre za dopolnila, ki se dotikajo področij, povezanih z razvojem evropske kulture in izobraževanja. Več o tem na tej povezavi.
Evropski parlament: Predsednica parlamenta Roberta Metsola je letošnjo evropsko filmsko nagrado občinstva LUX podelila filmu Quo vadis, Aida? Film je režirala režiserka iz BiH Jasmila Žbanić. Več o tem na tej povezavi.
Evropska komisija: Podpredsednik komisije Valdis Dombrovskis je v odgovoru Skupini Evropskega parlamenta za prijateljstvo s kulturno-kreativnim sektorjem predstavil pretekle napore Evropske komisije za izboljšanje položaja evropskih ustvarjalcev, orisal pa je tudi načrte za prihodnost. Več o tem na tej povezavi.
EUIPO: Urad Evropske unije za intelektualno lastnino (EUIPO) je objavil raziskavo o poseganju mladih po ponarejenih znamkah in piratskih spletnih straneh. Kot je med drugim razvidno iz raziskave, je v zadnjem letu 21 odstotkov mladih med 15. in 24. letom obiskalo piratske spletne strani. Kljub temu pa se povečuje tudi poraba legalnih spletnih strani, saj je 60 odstotkov mladih povedalo, da v zadnjem letu niso dostopali do ilegalnih vsebin, ampak le do legalnih. Leta 2019 je bilo takih 50 odstotkov, leta 2016 pa le 40 odstotkov. Več o tem na tej povezavi.
INDUSTRIJA
FERA: Združenje evropskih filmskih režiserjev (FERA) je javno podprlo prizadevanja danskih avdiovizualnih ustvarjalcev, ki želijo, da bi Danska uzakonila tudi pravico do pravičnega in proporcionalnega nadomestila. Več o tem na tej povezavi.
Cineuropa: Danska je sprejela zakon, po katerem bodo streaming platforme morale domači avdiovizualni produkciji nameniti šest odstotkov prihodkov, ki jih ustvarijo na Danskem. Danska produkcija naj bi tako letno dobila med 20 in 27 milijonov evrov. Več o tem na tej povezavi.
CISAC: Ukrajinski umetniki so obiskali sedež Svetovnega združenja avtorjev in skladateljev (CISAC), kjer so se z vodstvom združenja pogovarjali o naslednjih korakih programa Ustvarjalci za Ukrajino. Ta finančno pomaga ukrajinskim ustvarjalcem, ki trpijo zaradi vojne v tej državi. Cisac je poročal tudi o pomoči, ki jo je ukrajinskim ustvarjalcem namenila slovaška kolektivna organizacija Lita. Več o tem na tej povezavi.
FERA: Predstavniki francoskih kinematografov so z Netflixom podpisali dogovor, po katerem bo omenjena streaming platforma francoskemu filmu posebej namenila 40 milijonov evrov. Podlaga za tak dogovor je implementacija direktive o avdiovizualnih medijskih storitvah. Več o tem na tej povezavi.
Evropski avdiovizualni observatorij: Observatorij je objavil raziskavo o tem, koliko evropskih režiserjev je še aktivnih od leta 2015. Raziskava je med drugim pokazala, da je 36 od 100 režiserjev, ki so ustvarjali pred sedmimi leti, do leta 2020 ustvarilo vsaj še en film. 11 jih ni posnelo nobenega filma, a so posneli kakšen del TV serije, šest jih ni režiralo ne filma ne serije, so pa napisali scenarij za vsaj en del TV serije. Kar 47 režiserjev od 100 pa je do leta 2020 prenehalo z ustvarjanjem. Več o tem na tej povezavi.
Cineuropa: Češka nacionalna televizija bo morala do leta 2024 znižati stroške za približno 37 milijonov evrov, kar pomeni tudi manj denarja za financiranje domačih avdiovizualnih del. Več o tem na tej povezavi.
Cineuropa: Italijanski parlament je sprejel zakon, po katerem se bo zmanjšalo obdobje, ko se bodo filmi ekskluzivno prikazovali le v kinih. Doslej so kinematografi imeli 105 dni ekskluzivno pravico predvajati določen film, nato so lahko to storile tudi različne platforme videa na zahtevo oz. televizije. Zdaj se je to obdobje znižalo na 90 dni. Več o tem na tej povezavi.
ScreenDaily: Netflix ima v svojih evropskih katalogih približno 38 odstotkov del, ki so nastali v Evropi, ugotavlja analitska hiša Ampere. Več o tem na tej povezavi.
PRAVNE ZADEVE
IPKat: Britansko sodišče je obravnavalo tožbo, v kateri tožniki želijo zagotoviti avtorske pravice fikcijskim likom v filmih oz. serijah. Več o tem na tej povezavi.
IPKat: Komentar o tem, kaj sploh je kršitev avtorskih pravic. Več o tem na tej povezavi.
Kluwer Copyright Blog: Blog o tem, da je Sodišče EU 17. člen direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu ocenilo za primernega in da ne posega v pravico izražanja. Tudi o vprašanju t.i. filtriranja vsebin. Več o tem na tej povezavi in na tej povezavi.