Avstrijska vlada se je pred nekaj dnevi odločila za uvedbo petodstotnega digitalnega davka, ki ga bodo z naslova prihodkov, ustvarjenih od oglaševanja na spletu, morala plačati vsa internetna podjetja s prihodki, višjimi od 750 milijonov evrov. Kot je povedal avstrijski finančni minister Hartwig Löger, naj bi z naslova tega davka, ki ga mora potrditi še avstrijski parlament, v državno blagajno letno priteklo nekaj več kot 200 milijonov evrov. "Naredili smo prvi pomemben korak k temu, da bodo spletni velikani več prispevali k avstrijskim davčnim prihodkom. Kar ne uspe Evropi, uspe Avstriji," je dejal Löger. S tem se je odzval na dolgotrajna pogajanja znotraj EU o obdavčitvi spletnih velikanov, ki pa niso prinesla rezultatov.
Marca je očitno dokončno propadel poskus uvedbe digitalnega davka za velika spletna podjetja na ravni EU. Za ta davek sta si sicer najbolj prizadevali Nemčija in Francija, ki sta predlagali triodstotno obdavčitev prihodkov od oglaševanja prek spleta za tehnološke velikane. Vendar so bile nekatere države, predvsem skandinavske, proti temu.
Avstrija bo prav tako uvedla prometni davek za digitalne trgovske platforme, kot je npr. Amazon. Trenutno so v EU paketi iz tretjih držav v vrednosti do 22 evrov prosti plačila davka na dodano vrednost, vendar so pogosto opremljeni z napačno deklaracijo.
V skladu z novo avstrijsko zakonodajo bodo morale o svojem prometu poročati tudi platforme za posredovanje storitev, kot je denimo Airbnb.
V AIPA menimo, da mora biti zakonodaja enaka za vse, tudi za velike spletne platforme, ki dobičke ustvarjajo po celem svetu, plačujejo pa le v ZDA ali kakšnih eksotičnih otokih z milo davčno zakonodajo. To je še toliko bolj pomembno, ker omenjeni spletni velikani svoje (skrite) dobičke prek t.i. civilnih družb in ostalih društev uporabljajo tudi za uničevanje evropske kulture in kulturne raznolikosti, kar se je pokazalo pri sprejemanju Direktive o avtorskih pravicah.
Zanimivo bo videti, kako se bo na novonastale razmere, predvsem propad pogajanj o enotnem evropskem digitalnem davku, odzvala Slovenija. Avstrija in Francija sta že sprejeli zakonodajo za obdavčitev spletnih velikanov, verjetno bo temu kmalu sledila Nemčija. Kot je bilo večkrat slišati s strani finančnega ministrstva, "Slovenija podpira prizadevanja za pravično in učinkovito davčno okolje, ki zagotavlja boljše poslovno okolje. Slovenija bo zato podprla takšne ukrepe, ki ne bodo povzročili nesorazmernih stroškov in bodo imeli pozitiven učinek na slovenske javne finance, hkrati pa si bo prizadevala za oblikovanje rešitev, ki bodo enostavne, jasne in ne bodo negativno vplivale na konkurenčnost notranjega trga, za posamezne članice pa ne bodo povzročale prekomernega administrativnega bremena".