Tokrat vam v branje ponujamo novosti o oblikovanju mednarodnih načel za razvoj in uporabo tehnologije umetne inteligence, o zastopanosti žensk v evropskem filmu, znani so nominiranci za letošnje evropske filmske nagrade, preučujemo vlogo latinskoameriških avdiovizualnih ustvarjalcev v ZDA in objavljamo komentar z naslovom Ali se lahko avtorji odpovedo svoji pravici do navedbe avtorstva.
EVROPSKE INSTITUCIJE:
O umetni inteligenci
Evropska komisija: Evropska komisija je pozdravila dogovor voditeljev držav skupine G7 o oblikovanju mednarodnih načel za razvoj in uporabo tehnologije umetne inteligence in o prostovoljnem kodeksu ravnanja za razvijalce umetne inteligence v okviru procesa Hirošima. Ta načela in prostovoljni kodeks ravnanja bodo na mednarodni ravni dopolnjevali pravno zavezujoča pravila, ki jih bo EU predvidoma uveljavila z aktom o umetni inteligenci. Več o tem tukaj.
INDUSTRIJA
Evropski avdiovizualni observatorij o zastopanosti žensk v filmu, fikcijskih delih in vsebinah na spletnih platformah
Cineuropa: Najnovejše poročilo Evropskega avdiovizualnega observatorija o zastopanosti žensk v evropski filmski produkciji kaže, da so režiserke med letoma 2016 in 2022 režirale le 26 odstotkov evropskih igranih filmov. Razmere se izboljšujejo, čeprav smo še vedno daleč od idealnega razmerja, ugotavlja poročilo. Več o tem tukaj.
Evropski avdiovizualni observatorij: Observatorij je objavil tudi poročilo o produkciji avdiovizualnih fikcijskih del v Evropi. Kot kaže poročilo, so globalne streaming platforme največ fikcijskih del v Evropi naročile v Združenem kraljevstvu in Španiji. Več o tem tukaj.
Evropski avdiovizualni observatorij: Pripravili so novo analizo trenutne evropske avdiovizualne zakonodaje z naslovom Vsebina v javnem interesu na platformah; kako dostopati in kako najti. Več o tem tukaj.
Znani so nominiranci za letošnje evropske filmske nagrade
ScreenDaily: Evropska filmska akademija (EFA) je objavila nominirance za letošnje evropske filmske nagrade. V ožjem izboru za najboljši evropski celovečerec so filmi, ki so prejeli nagrade v Cannesu in Benetkah. Za kipec za najboljši celovečerec je EFA nominirala filme Anatomija padca, Interesno območje, Padlo listje Jaz, kapitan in Zelena meja. Režiserji vseh petih filmov se potegujejo za naziv evropskega režiserja leta. EFA je izbrala tudi kandidate za najboljšo evropsko igralko in igralca. Dobitniki nagrad bodo znani 9. decembra. Več o tem tukaj.
O ureditvi področja umetne inteligence
Združenje L'ARP: Francoska kolektivna organizacija avdiovizualnih ustvarjalcev L'ARP je objavila poziv, v katerem vidni predstavniki iz različnih sfer življenja opozarjajo na hiter razvoj generativne umetne inteligence. Ta postavlja vprašanja o prihodnosti ustvarjanja in poklica scenarista. Različni dogodki, kot so pozivi filmskih ustvarjalcev o vzpostavitev pravil na področju uporabe umetne inteligence in stavka v Hollywoodu, spodbujajo vprašanje, kako ponovno potrditi osrednje mesto avtorjev pri ustvarjanju. Več o tem tukaj.
Cullen International: Podkast o generativni umetni inteligenci in avtorskih pravicah. Več o tem tukaj.
Euroactiv: Komentar z naslovom So evropski regulatorji pripravljeni na koncentracijo na trgu umetne inteligence? Pogovor z več strokovnjaki s tega področja. Več o tem tukaj.
Politico: Komentar z naslovom Kdo je glavni? Zahodne prestolnice se trudijo prevzeti vodstvo na področju umetne inteligence, vendar so uradniki po posamezenih državah skeptični. Komentar se nanaša na odločitev skupine G7 o oblikovanju mednarodnih načel za razvoj in uporabo umetne inteligence in o prostovoljnem kodeksu ravnanja za razvijalce umetne inteligence. Več o tem tukaj.
The Verge: Podjetja s področja umetne inteligence imajo različne argumente proti plačevanju za avtorsko zaščitene vsebine. Največja podjetja na področju umetne inteligence niso zainteresirana, da bi imetnikom pri strojnem učenju njihovih sistemov plačala za uporabo njihovih del. Najpogostejši izgovori so, da imetniki avtorskih pravic v vsakem primeru ne bi dobili veliko denarja, da bi sprememba zakonodaje o avtorskih pravicah lahko škodovala majhnim razvijalcem umetne inteligence in da so investitorji za razvoj sistemov že porabili milijarde dolarjev. Več o tem tukaj.
Pogovor o aktualnih temah
Cineuropa: Pogovor z generalno delegatko vplivnega francoskega združenja avtorjev, režiserjev in producentov ARP Lucie Girre na temo Ali so naša strateška kulturna sredstva dovolj branjena? Girre se v pogovoru dotakne tem, kot so razmerje med ustvarjanjem in obiskom kinematografov, vpliv neevropskega kapitala na evropsko avdiovizualno industrijo in vpliv umetne inteligence. Več o tem tukaj.
O vlogi latinskoameriških avdiovizualnih ustvarjalcev v ZDA
Deadline: Nova študija, ki jo je objavila raziskovalna hiša USC Annenberg, kaže, da se zastopanost latinskoameriških avdiovizualnih ustvarjalcev, pred kamero in za njo, v ZDA med letoma 2007 in 2022 ni povečala. Tudi če člani omenjene skupnosti dobijo pomembne vloge, najpogosteje upodabljajo stereotipe, kot npr. priseljence ali pa prebivalstvo z nizkimi dohodki. Več o tem tukaj.
Študija o negativni praksi odkupa pravic kliče po ustrezni zakonodaji
GESAC: Evropsko združenje avtorskih kolektivnih organizacij (GESAC) pozdravlja rezultate nove študije o negativni praksi odkupa pravic v evropskem ustvarjalnem sektorju. Študija potrjuje nujnost sprejema zakonodaje, ki se bo na ravni EU soočila z omenjenimi nepravičnimi in prisilnimi praksami. Več o tem tukaj.
PRAVNE ZADEVE
IPKat: Komentar z naslovom Ali se lahko avtorji odpovedo svoji pravici do navedbe avtorstva, v katerem govorijo o razmerju med ekonomskimi in moralnimi pravicami v Evropi. Več o tem tukaj.
Kluwer Copyright Blog: Komentar z naslovom Paradoksi avtorske zaščite računalniško ustvarjenih del, v katerem je obravnavana zaščita avtorskih del, ki jih ustvari umetna inteligenca. Več o tem tukaj.