EVROPSKE IN MEDNARODNE INSTITUCIJE
WIPO: Svetovna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) je skupaj z fundacijo Music Rights Awareness Foundation zagnala posebno platformo WIPO for Creators, s katero želi ustvarjalce seznaniti z njihovimi pravicami. Več na tej povezavi.
WIPO: Svetovna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) je pred Svetovnim dnevom intelektualne lastnine (26. april), ki je letos posvečen mladim, objavila natečaj za izbor najboljšega kratkega videa na temo inovacij, kreativnosti in intelektualne lastnine. Na natečaju lahko sodelujejo mladi, ki bodo posneli do 90-sekundni video, v katerem bodo pokazali, kako bi lahko zgradili boljšo prihodnost na področju inovacij, kreativnosti in intelektualne lastnine. Več na tej povezavi.
Evropski avdiovizualni observatorij: Observatorij je objavil novo raziskavo v kateri ugotavlja, da je povprečni proračun za evropski fikcijski film leta 2019 znašal 2,07 milijona evrov. Največ sredstev je prišlo iz javnih sredstev (28 odstotkov), producenti in javne televizijske hiše pa so prispevali 18 odstotkov vseh sredstev. Več na tej povezavi.
INDUSTRIJA
Culture Action Europe: Pred dnevi je potekal četri oz. zadnji evropski državljanski forum, na katerem so udeleženci iz 27 članic razpravljali o različnih temah za prihodnjo usmeritev Evrope. Na forumu so med drugim govorili o krepitvi gospodarstva, o socialni pravičnosti, delovnih mestih, izobraževanju, mladih in kulturi. Državljanski forumi so osrednja točka konference o prihodnosti Evrope. Več na tej povezavi.
Evropski avdiovizualni observatorij: Observatorij je pripravil raziskavo o vidnosti evropskih avdiovizualnih del pri ponudnikih televizije na zahtevo. Kot so ugotovili, se promocija in vidnost evropskih filmov izboljšuje, vendar še vedno zaostajajo za filmi iz ZDA. Ti za promocijo del namenjajo veliko več sredstev, kar prispeva k njihovi večji vidnosti. Več na tej povezavi.
Evropski avdiovizualni observatorij: Observatorij je pripravil tudi raziskavo o upravljanju in neodvisnosti javnih medijev v EU, pa tudi raziskavo o transparentnosti lastništva v evropskih medijih. Več na tej povezavi in na tej povezavi.
ScreenDaily: Netflix in neprofitna organizacija Creative UK sta združila moči v iniciativi Breakout, ki bo pomagala pri sofinanciranju nizkoproračunskih filmov in usposabljanju kadrov s področja avdiovizualne industrije. Več na tej povezavi.
Cineuropa: Netflix in francoska filmska industrija sta podpisala triletni dogovor, po katerem bo ameriška streaming platforma za produkcijo v francoskem jeziku letno namenila štiri odstotke prihodkov, ustvarjenih v Franciji, oz. najmanj 30 milijonov evrov. Najmanj 17 odstotkov omenjenih sredstev bo šlo za predprodukcijo. Več na tej povezavi.
Cineuropa: Raziskava o pojavnosti psihičnih težav pri zaposlenih v avdiovizualni industriji v Veliki Britaniji v letu 2019 je pokazala, da se je takrat 90 odstotkov zaposlenih srečalo s tovrstnimi težavami. To je precej več od povprečja v drugih panogah, kjer je na vprašanje, če so imeli zaradi svojega dela psihične težave, pritrdilno odgovorilo 65 odstotkov vprašanih. Najpogostejša razloga za psihične težave sta po mnenju vprašanih stres pri delu in dolgi delavniki. Več na tej povezavi.
Screendaily: Švedska regionalna organizacija Film i Väst je pripravila raziskavo o prihodnosti evropskega javnega financiranja filmov. Kot so ugotovili, bi morali evropski filmski skladi zmanjšati birokratske ovire in hitreje sprejemati odločitve. Več na tej povezavi.
Cineuropa: Norveško ministrstvo za kulturo in enakopravnost med spoloma je domači avdiovizualni industriji zagotovilo dodatne tri milijone evrov (30 milijonov norveških kron) za odpravo posledic pandemije covid-19. Več na tej povezavi.
EBU: Komentar o hitrem razvoju virtualnega sveta. Več na tej povezavi.
Euroactiv: Ženske so na hrvaških televizijah zastopane le 36-odstotno, ugotavlja raziskava hrvaške agencije za elektronske medije. Več na tej povezavi.
CultureActionEurope: Komentar ob dnevu žena. Več na tej povezavi.
DOGAJANJE, POVEZANO Z UKRAJINO
FERA: Združenje evropskih filmskih režiserjev (FERA) je izrazilo solidarnost z Ukrajinci in z ukrajinskimi filmskimi ustvarjalci zaradi invazije ruske vojske na to državo. Solidarnost z Ukrajinci je izrazilo tudi Združenje evropskih filmskih agencij (EFAD). Več na tej povezavi in na tej povezavi.
Variety je pripravil pogovor z ukrajinskim režiserjem Stanislavom Kapralovom o razmerah v Ukrajini po napadu ruske vojske. Kot je dejal, se Ukrajinci počutijo kot da igrajo v filmu. Bombe padajo, mi pa bežimo, je dejal. Več na tej povezavi.
ScreenDaily: Vodilni ruski producenti in režiserji so v odprtem pismu ruske oblasti pozvali k čimprejšnjem koncu invazije na Ukrajino. Več na tej povezavi.
ScreenDaily: Številni ukrajinski filmarji so odložili svoje kamere in v roke vzeli orožje. Kot poudarjajo, želijo obraniti svojo državo pred rusko vojsko. Več na tej povezavi.
ScreenDaily: Več kot 60 različnih filmskih festivalov in organizacij je podpisalo odprto pismo, v katerem izražajo svojo podporo Ukrajini, ki jo je napadla ruska vojska. Več na tej povezavi.
ScreenDaily: Evropski klub producentov je izrazil zaskrbljenost zaradi razmer v Ukrajini, pa tudi za položaj in varnost svojih ukrajinskih članov. Več na tej povezavi.
Cineuropa: Mednarodna koalicija za pomoč filmarjem, ki so jo ustanovili Evropska filmska akademija, Rotterdamski filmski festival in Amsterdamski filmski festival dokumentarnega filma, je vzpostavila poseben sklad za pomoč ukrajinskim filmskim ustvarjalcem, pa tudi ruskim in beloruskim filmskim ustvarjalcem, ki nasprotujejo vojni. Več na tej povezavi.
Cineuropa: Številni ukrajinski filmski ustvarjalci so mednarodno skupnost pozvali, da pomaga njim in Ukrajini. Svet ne sme biti tiho ob agresiji Rusije na Ukrajino, so poudarili. Več na tej povezavi.
The Hollywood Reporter: Ukrajinska filmska akademija je mednarodno filmsko skupnost pozvala k bojkotu ruskih kinematografov in ruskih filmov. Producentom predlagajo, da prekinejo sodelovanje z Rusijo, filmskim studiom pa da ne licencirajo več filmov za Rusijo. Ob tem so pozvali tudi k bojkotu ruskih filmov. Več na tej povezavi.
PRAVNE ZADEVE
Evropski avdiovizualni observatorij: Komentar o prepovedi delovanja ruskih medijev RT in Sputnik v EU. Več na tej povezavi.
Europol: Krovna evropska policijska organizacija Europol in Urad EU za intelektualno lastnino sta podala oceno nevarnosti storitve kaznivih dejanj s področja intelektualne lastnine v letošnjem letu. Več na tej povezavi.
Europeana: Komentar o italijanskem primeru implementacije direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu. Več na tej povezavi.
Evropski avdiovizualni observatorij: Komentar o implementaciji direktive o avdiovizualnih medijskih storitvah in direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu v francoski pravni red. Več na tej povezavi.
Evropski avdiovizualni observatorij: Španska vlada je pripravila predlog zakona, po katerem bodo "vloggerji" opredeljeni kot del avdiovizualne industrije. Več na tej povezavi.
Evropski avdiovizualni observatorij: Britanski regulator Ofcom je razpisal posvet o svojih smernicah na temo, kako naj ponudniki programskih storitev na zahtevo izpolnjujejo nove zahteve glede evropskih kvot. Več na tej povezavi.
Evropski avdiovizualni observatorij: Na Nizozemskem je začela veljati zakonodaja, ki predvideva blokiranje spletnih mest. Več na tej povezavi.
Evropski avdiovizualni observatorij: Komentar o tem, da je 1. januarja začel veljati novi nemški zakon o podpori domačemu filmu. Več na tej povezavi.
NAPOVED DOGODKOV
Euroactiv pripravlja posvet na temo Kakšno bo evropsko digitalno gospodarstvo po uveljavitvi akta o digitalnih storitvah. Dogodek bo 22. marca letos. Več na tej povezavi.
Lille Dialogue Series Mania: Mednarodna konferenca Dialogues de Lille pripravlja 24. marca posvet na temo Zaženimo avdiovizualno industrijo s kreativnostjo. Več na tej povezavi.
IpKitten: Stockholmski institut za intelektualno lastnino 30. marca med 16. in 18. uro pripravlja spletni seminar na temo predloga akta o digitalnih storitvah. Več na tej povezavi.