V četrtek, 18. aprila 2024, je slovenska igralka Nika Rozman na 45. Stalnem odboru Svetovne organizacije za intelektualno lastnino (WIPO) za avtorske pravice in sorodne pravice v Ženevi sodelovala na panelu z naslovom "Avdiovizualni izvajalci v digitalnem okolju". Poudarila je, da smo v Sloveniji uspeli spremeniti zakonodajo v korist igralcem in da je kolektivno upravljanje edini način za pravično plačilo igralcev v tem novem digitalnem okolju.
Na panelu, ki ga je organiziralo AEPO-ARTIS (Združenje evropskih organizacij izvajalcev), je skupaj z belgijskim igralcem Gillesom de Schryverjem in Federicom Duretom iz ekvadorske družbe igralcev UNIARTE razpravljala o tem, kako zagotoviti pošteno plačilo igralcem v tehnološko hitro napredujoči industriji.
Panelisti so govorili o izzivih, s katerimi se soočajo avdiovizualni izvajalci v industriji, kjer sta močno prisotna pretakanje in umetna inteligenca, in o najboljših načinih za zagotovitev poštenega plačila umetnikom, pri čemer so predstavili primere iz svojih držav.
»V Sloveniji smo uspeli spremeniti zakonodajo v korist igralcev. Nova slovenska zakonodaja daje igralcem neodtujljivo pravico do prejemanja plačila neposredno od platform za pretakanje, pravico, ki jo zbira naša organizacija za kolektivno upravljanje AIPA. Mislim, da je kolektivno upravljanje edini način za pravično plačilo igralcev v tem novem digitalnem okolju. To zagotavlja ne samo to, da lahko živimo od svojega dela, ampak tudi vzdržujemo našo kulturno krajino," je dejala Nika Rozman, ko je razpravljala o nedavno uvedenem slovenskem zakonu.
Ob razmišljanju o slovenskem primeru kot "najboljši praksi" je Ioan Kaes, generalni sekretar AEPO-ARTIS, ki je tudi moderiral panel, sklenil: "Slišali smo več nacionalnih primerov, kako lahko pretakanje deluje v korist igralcev. Pomembno je, da WIPO to vzame k srcu in stori vse v svoji moči, da to postane globalni standard."