Zaradi piratstva ob 67 milijard dolarjev

Datum objave: 03.02.2020

V najnovejši študiji ameriška marketinška agencija Parks Associates ugotavlja, da bo vrednost video piratstva (oz. škoda zaradi tega) na svetovni ravni do leta 2023 dosegla kar 67 milijard dolarjev. V to številko je zajeto tako televizijsko video piratstvo, kot tudi piratstvo prek spleta oz. prek platform za nelegalno izmenjavo datotek.

Študija (z naslovom Video piratstvo: Ekosistem, tveganja in učinki) je pokazala tudi, da se povečuje povpraševanje po piratskih vsebinah, kar pomeni tudi več ponudnikov. Če bi npr. samo desetina naročnikov odpovedala naročnino za plačljivo televizijo in bi "presedlala" na piratske vsebine, bi svetovno gospodarstvo izgubilo kar šest milijard dolarjev, so izračunali. Ob tem dodajajo, da sta samo ZDA in Kanada lani zaradi nelegalnega dostopa do video vsebin izgubili približno 8,4 milijarde dolarjev.

Kot kaže študija, je zaskrbljujoča percepcija piratstva med uporabniki, saj ga v ZDA odobrava oz. zelo odobrava več kot četrtina anketiranih. Več kot četrtina anketiranih se je namreč strinjala oz. zelo strinjala, da spletno piratstvo ni negativen pojav in da bi morale biti filmske oz. glasbene vsebine tako ali tako na voljo zastonj. Okoli petina vprašanih se strinja oz. zelo strinja s tem, da je spletno piratstvo sprejemljivo zato, ker si v nasprotnem primeru ne bi mogli privoščiti ogledov, pa tudi zato, ker zaradi piratstva nihče ne odgovarja.

Čeprav je bila raziskava narejena v ZDA, bi podobne odgovore dobili tudi v Sloveniji. Zato v AIPA podpiramo vse aktivnosti v smeri zmanjševanja spletnega piratstva. Evropski kreativni sektor, ki temelji na avtorskih pravicah, zaposluje več kot 12 milijonov ljudi in z več kot 500 milijardami evrov prihodkov igra pomembno vlogo v evropskem gospodarstvu, tudi v Sloveniji. Kot je pokazala študija državnih podpor ter ekonomskih in fiskalnih učinkov avdiovizualne industrije v Sloveniji, ki jo je za AIPA, Društvo avdiovizualnih producentov Slovenije in Društvo filmskih producentov Slovenije pripravila ugledna analitska hiša Deloitte, je slovenski avdiovizualni sektor leta 2018 ustvaril nekaj manj kot 200 milijonov evrov prihodkov. V državni proračun pa je neposredno in prek posrednih multiplikativnih učinkov prispeval kar 72 milijonov evrov. Ob tem je panoga tudi pomemben zaposlovalec na področju kreativnih industrij, saj je leta 2016 zaposlovala skoraj 3.000 ljudi, od česar neposredno v panogi 1.600, posredno pa še več kot 1.300.

Zaradi piratstva na koncu izgubijo vsi, tudi uporabniki, saj je zato, ker avtorji ne dobijo ustreznih plačil, na trgu manj kreativnih del, država pa je tudi prikrajšana za davke. Da bi dolgoročno rešili težave s spletnim piratstvom, bi morali slediti trem pristopom, in sicer omogočiti lažji dostop do legalnih vsebin, poučiti uporabnike glede negativnih vplivov zaradi piratstva in sprejeti globalno zakonodajo, ki bi preprečila piratstvo.

[ {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/MLr5935I2Cwh.jpg", title : "Prasica, slabšaln izraz za žensko;Režija: Tijana Zinajić;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/D6Da8_YOtQmFP.jpg", title : "Inventura;Režija: Darko Sinko;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, ]