Nekaj novic iz ustvarjalnega sveta (januar)

Datum objave: 05.01.2022

EVROPSKE INSTITUCIJE

Evropski parlament: Parlament je prižgal zeleno luč za pogajanja s Svetom EU in Evropsko komisijo o aktu o digitalnih trgih (DMA). Ta vzpostavlja enake pogoje poslovanja za vsa podjetja ter poštene in tekmovalne digitalne trge, kar pomeni, da bodo poslovni uporabniki, ki so pri ponujanju svojih storitev odvisni od velikih platform, tako imenovanih vratarjev, lažje konkurirali velikim platformam. Več o tem na tej povezavi. O tem je poročal tudi spletni portal Euroactiv, ki poudarja, da se bodo pogajanja med Evropskim parlamentom, Evropsko komisijo in Svetom EU začela že v januarju. Več o tem na tej povezavi.

Evropski parlament: Odbor Evropskega parlamenta za notranji trg in varstvo potrošnikov (IMCO) je potrdil predlog akta o digitalnih storitvah (DSA). DSA sicer prinaša reformo digitalnega prostora in uvaja celovit sklop novih pravil za vse digitalne storitve. Z novimi pravili na področju digitalnih storitev in posredniških platform želi EU bolje zaščititi potrošnike, pa tudi prispevati k varnejšemu spletnemu okolju in boju proti nezakonitim vsebinam na spletu. Več o tem na tej povezavi.

INDUSTRIJA

EBU: Na odločitev Evropskega parlamenta, da gre DMA v nadaljnji postopek, se je odzval tudi medijski sektor. Kot so sporočili iz Zveze evropskih radiotelevizijskih postaj (EBU), gre za pomemben akt, ki bo uredil številna področja. Kljub temu pa odločevalce pozivajo na odpravo nekaterih vrzeli, predvsem tistih, ki so povezane z dostopom do osebnih podatkov. Te vrzeli bi lahko ogrozile učinkovito konkurenco pri zagotavljanju medijskih vsebin, so poudarili. Več o tem na tej povezavi.

Variety: Evropska avdiovizualna industrija ne bi smela več prepuščati svojih najboljših del streaming platformam, saj se razmere na trgu spreminjajo. Streaming platfrome so v času koronakrize postale največji naročniki evropskih avdiovizualnih del, saj je to narekovala hitra rast naročnikov. Ta naj bi se letos ustavila, kar pa pomeni, da bodo platforme naročale manj del. To bi pa lahko privedlo do občutnega zmanjšanja produkcije v Evropi, ugotavlja londonska analitska hiša Enders. Več o tem na tej povezavi.

Variety: Globalna sindikalna zveza sindikatov s področja medijev, razvedrilne industrije, televizije in radiodifuzije ter uprizoritvenih dejavnosti (UNI MEI) je opravila raziskavo o delovnih razmerah v svetovni avdiovizualni industriji. Kot so ugotovili, je kopičenje nadur, premalo počitka, delo ob vikendih in nočno delo stalnica zaposlenih v dejavnosti. Poleg tega je pereče tudi vprašanje nespoštovanja varnostnih zahtev, so poudarili. Več o tem na tej povezavi.

FilmNewEurope: Bolgarski parlament je za kulturnega ministra potrdil 31-letnega igralca in producenta dokumentarnih filmov Atanasa Atanassova. Več o tem na tej povezavi.

Evropski avdiovizualni observatorij: Observatorij je opravil raziskavo o zastopanosti žensk v avdiovizualni industriji med letoma 2016 in 2020. Kot kaže raziskava, so ženske v omenjenem obdobju predstavljale 39 odstotkov glavnih likov v filmih/serijah, 33 odstotkov del so producirale, režirale pa 23 odstotkov. Ob tem so napisale 27 odstotkov vseh scenarijev za filme oz. serije ter devet odstotkov filmskih skladb. Več o tem na tej povezavi.

Advanced Television: Vsako gospodinjstvo v Franciji, Italiji, Nemčiji, Španiji in Veliki Britaniji, ki uporablja storitve naročnišega videa na zahtevo, je v povprečju naročeno na tri streaming platforme, za kar mesečno plačuje med 23 in 28 evrov. Najbolj so uporabniki v omenjenih državah zadovoljni s platformami Netflix, Disney+ in Amazon, le v Franciji imata največ zaupanja in uporabnikov lokalni platformi. Gre za Arte in Canal+, kaže raziskava, ki jo je med 9000 uporabniki v omenjenih državah opravila raziskovalna hiša Whip Media. Več o tem na tej povezavi.  

PRAVNE ZADEVE

Kluwer Copyright Blog: Komentar o poročilu Urada EU za intelektualno lastnino, ki kaže, da se je obseg spletnega piratstva na področju TV programov, filmov in glasbe med letoma 2018 in 2020 znižal.  Leta 2018 se je obseg spletnega piratstva na omenjenih področjih znižal za 20 odstotkov, leta 2019 za šest odstotkov, leta 2020 pa za 34 odstotkov. Več o tem na tej povezavi.

Think-Thank Evropskega parlamenta: Omenjeni Think-Thank je za Odbor Evropskega parlamenta za pravne zadeve (JURI) pripravil študijo na temo čezmejnega uveljavljanja avtorskih pravic v EU. Študija temelji na podrobni analizi trenutnega stanja čezmejnega uveljavljanja avtorskih pravic in predlaga različna priporočila za izboljšanje razmer. Več o tem na tej povezavi.

IpKat: Blog o tem, če so lahko sistemi umetne inteligence inovatorji. Več o tem na tej povezavi.

[ {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, ]