Portugalci uspešno omejujejo spletno piratstvo
Datum objave: 09.08.2017
Uporaba različnih piratskih strani na Portugalskem se je od konca leta 2015 znižala kar za 69,7 odstotkov, kažeta ločeni poročili spletne analitske hiše INCOPRO in združenj Motion Picture Association (MPA) in Associação Portuguesa de Defesa de Obras Audiovisuais (FEVIP). Manj spletnega piratstva je posledica portugalske zakonodaje, ki od konca leta 2015 predvideva možnost blokiranja piratskih spletnih strani ponudnikov spletnih storitev, če jim to naroči urad za varovanje avtorskih pravic IGAC.
Omenjen sistem se je izkazal za izredno učinkovitega, saj se je po sprejemu zakonodaje zmanjšalo tudi število uporabnikov, ki želijo dostopati do piratskih spletnih strani. Oblasti na Portugalskem so v omenjenem obdobju v dogovoru z avdiovizualnimi združenji od 250 najbolj obiskanih piratskih spletnih strani blokirale 65 spletnih strani, s čimer se je znižala njihova uporaba za skoraj 57 odstotkov.
V združenjih avdiovizualnih avtorjev na Portugalskem ocenjujejo, da gre za spodbudne številke, vendar je potrebno razmere urediti globalno. Portugalski primer kaže, da se število obiskov piratskih spletnih strani na Portugalskem zmanjšuje, se pa npr. povečuje število obiskov teh strani v portugalsko govoreči Braziliji. Zato ocenjujejo, da je potreben skupen nastop.
Blokiranje piratskih spletnih strani je v zadnjih letih postala praksa tudi v nekaterih ostalih evropskih državah, in sicer z dobrimi rezultati. V Sloveniji imamo precej ohlapno zakonodajo na tem področju, zato je kršenje avtorskih pravic ustaljena praksa. Kršenje avtorskih pravic se namreč dotika več zakonov, za njihovo uveljavljanje pa so pristojne različne institucije. Poleg tega je po zakonodaji lahko nekdo obsojen zaradi kršenja avtorskih pravic le, če bi si npr. z nalaganjem torrentov pridobil veliko premoženjsko korist, npr. 5000 evrov. Ker je tega malo, predvsem pa je težko dokazljivo, se policija s tem praktično ne ukvarja. Portugalski primer je lahko dobra rešitev tudi za Slovenijo, saj s tem policiji in sodstvu ne bi nalagali dodatnega dela.
V AIPA vselej podpiramo napore za zmanjšanje spletnega piratstva. Evropski kreativni sektor, ki temelji na avtorskih pravicah, zaposluje 11 milijonov ljudi in igra pomembno vlogo v evropskem gospodarstvu, tudi v Sloveniji. Zaradi piratstva na koncu izgubijo vsi, tudi uporabniki, saj je zato, ker avtorji ne dobijo ustreznih plačil, na trgu manj kreativnih del.
Da bi dolgoročno rešili težave s spletnim piratstvom, bi morali slediti trem pristopom, in sicer omogočiti lažji dostop do legalnih vsebin, poučiti uporabnike glede negativnih vplivov zaradi piratstva in sprejeti globalno protipiracijsko zakonodajo.
AIPA je sicer tudi članica Združenja imetnikov pravic, ki med svoje prednostne naloge uvršča prav opozarjanje na kršitve v zvezi z avtorskimi pravicami oz. boj proti spletnemu piratstvu.
[
{image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" },
{image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" },
{image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" },
{image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" },
{image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" },
{image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" },
{image : "/media/uploads/animation/MLr5935I2Cwh.jpg", title : "Prasica, slabšaln izraz za žensko;Režija: Tijana Zinajić;December (2021)" },
{image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" },
{image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" },
{image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" },
{image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" },
{image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" },
{image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" },
{image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" },
{image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" },
{image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" },
{image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" },
{image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" },
{image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" },
{image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" },
{image : "/media/uploads/animation/D6Da8_YOtQmFP.jpg", title : "Inventura;Režija: Darko Sinko;December (2021)" },
{image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" },
{image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" },
]