Nekaj novic iz ustvarjalnega sveta (april)

Datum objave: 08.04.2021

INDUSTRIJA:

Evropska komisija: Sedem filmov, ki jih je sofinancirala EU, je v nominaciji za letošnjega oskarja. Gre za filme Father, Quo Vadis, Aida?, Another Round, Wolfwalkers, Shaun the Sheep Movie: Farmageddon in The Mole Agent. EU je za sofinanciranje teh filmov namenila 1,9 milijona evrov. Več o tem na tej povezavi. 

Evropski avdiovizualni observatorij: Observatorij je objavil poročilo o “kroženju” evropskih filmov v letu 2019. Kot kažejo podatki, se je v omenjenem letu število gledalcev evropskih filmov v kinih v EU znižalo za osem odstotkov, za približno toliko pa se je zvišalo skupno število glededalcev evropskih filmov v kinih izven EU. Na tem področju prednjačijo ZDA. Število gledalcev evropskih filmov se je tam predlani zvišalo za kar 36 odstotkov. Več o tem na tej povezavi. 

Screendaily je objavil pričevanja scenaristov, režiserjev in producentov o tem, kako so so preživeli svoje dneve v času "lockdownov". Več o tem na tej povezavi. 

Cineuropa: Euroimages, sklad Sveta Evrope za podporo evropskemu filmu, bo letos podprl 24 filmskih projektov, med drugimi tri dokumentarne filme in tri animirane filme. Sklad bo v te namene zagotovil 5,82 milijona evrov. Več o tem na tej povezavi. 

Variety: Svet se je poklonil slovitemu francoskemu režiserju Bertrandu Tavernierju, ki je umrl v 80. letu starosti Tavernier je režiral več kot 50 filmov. Leta 2015 je na filmskem festivalu v Benetkah prejel častnega zlatega leva za življenjsko delo.Več o tem na tej povezavi. 

Screendaily je pripravil raziskavo o tem, zakaj se vse več neodvisnih filmarjev usmerja na podkaste. Glavni razlog je podaljšanje in podražitev produkcije zaradi pandemije covid-19. Več o tem na tej povezavi. 

Cineuropa: Prva okrogla miza na temo "Let’s Talk Screenwriting!" se je ukvarjala z raziskovanjem, kako algoritmi in analize podatkov posegajo v evropsko proizvodnjo avdiovizualnih del. Več o tem na tej povezavi. 

EVROPSKE IN MEDNARODNE INSTITUCIJE:

Evropski parlament: Analiza o razmerah v evropski kulturno-kreativni panogi je pokazala, da je pandemija covid-19 poglobila pomanjkljivosti, ki so se kazale že prej. V prvi vrsti gre za slabe pogoje dela in prekarnost. Analiza, ki jo je naročil Odbor Evropskega parlamenta za kulturo in izobraževanje (CULT), predvideva tudi nekatere rešitve, vključno s pomočjo panogi s strani EU in držav članic. Več o tem na tej povezavi. 

Euroactiv: Devet članic EU je na evropsko komisarko za izobraževanje, kulturo, mladino in šport Marijo Gabriel in evropskega komisarja za notranji trg Thierrya Bretona naslovilo odprto pismo, v katerem ju pozivajo k ohranitvi evropskih filmskih festivalov. Kot so zapisali ministri za kulturo iz Litve, Cipra, Češke, Estonije, Latvije, Malte, Poljske, Slovaške in Slovenije, je avdiovizualni sektor zaradi pandemije covid-19 utrpel hude izgube. Zaradi omejitvenih ukrepov so številni filmski festivali prestavljeni oz. potekajo prek spleta, kar pa ni enako, kot če je občinstvo tam fizično navzoče. EU je sicer precej povečala sredstva v programu Ustvarjalna Evropa (Creative Europe), ki je edini namenjen promociji evropskih kulturnih in kreativnih sektorjev, tudi za sofinanciranje festivalov. A ta ukrep - tako podpisniki - prinaša tudi večje administrativne ovire, ki si jih organizatorji festivalov ne morejo privoščiti. Zato kulturni ministri omenjenih držav Evropsko komisijo pozivajo, da ohrani finančno podporo že obstoječim festivalom iz obstoječih virov in ne eksperimentira s financiranjem iz programa Ustvarjalna Evropa. Podpirajo pa pilotni projekt financiranja, ki bi pokazal vse prednosti in pomanjkljivosti predlagane rešitve. Več o tem na tej povezavi. 

PRAVNE ZADEVE:

Kluwer Copyright Blog: O pobudi, po kateri bi podpisali mednarodno pogodbo o minimalni uporabi del, ki jih dovoljujejo avtorske pravice. Idejo o pobudi je leta 2012 dobilo več kot 20 strokovnjakov avtorskega prava. Več o tem na tej povezavi. 

EDRI: Blog o tem, da predlagani aktu o digitalnih storitvah ni dovolj premišljen in ne bo kaznoval oz. izbrisal le nedovoljenih vsebin na spletu. Več o tem na tej povezavi. 

[ {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, ]