EU se mora upreti pritiskom proizvajalcev mobilnih naprav

Datum objave: 26.08.2019

Evropski ustvarjalci in njihova združenja pozivajo vse institucije in odločevalce v EU, da se odločno uprejo manipulacijam največjih svetovnih proizvajalcev mobilnih naprav, ki zahtevajo izločitev teh naprav iz obveznosti za plačilo nadomestila za privatno kopiranje. Omenjena podjetja, združena pod imenom Digital Europe, agresivno napadajo obstoječi evropski sistem nadomestil, ki že več desetletij pomaga financirati evropske kreativce in evropsko kulturo.

Tržne raziskave so že večkrat pokazale, da cene mobilnih naprav na določenih trgih nimajo nobene zveze z nadomestilom. Tako so mobilne naprave v Veliki Britaniji, kjer ne poznajo nadomestila za privatno kopiranje, dražje kot v Franciji, kjer to nadomestilo zbirajo že desetletja. "Gre le za poskus manipulacije, od katere evropski potrošniki ne bodo imeli nič, saj se cene zagotovo ne bodo spremenile navzdol. Le proizvajalci bodo dobili dodaten dobiček. Poskus spodkopavanja evropske zakonodaje je toliko bolj sporen, ker imajo vsi največji proizvajalci mobilnih naprav sedeže izven EU (predvsem v Južni Koreji, na Kitajskem in v ZDA). To pomeni, da bi vsi dodatni dobički, ki bi jih ustvarili, če ne bi plačevali nadomestila, odtekli iz EU," poudarjajo evropski ustvarjalci in njihove organizacije.

V AIPA se pridružujemo temu pozivu, saj bi bilo za ustvarjalce pogubno, če bi šla EU v ukinitev teh nadomestil. Po ocenah podjetja za raziskavo spleta eMarketer, ki je del medijske hiše Axel Springer, so uporabniki na globalni ravni lani kar 78 odstotkov "streamov" video vsebin opravili prek mobilnih telefonov. Ta številka naj bi se v prihodnjih letih še povečala. V Sloveniji se tudi zelo dobro zavedamo, kaj pomeni, če ni nadomestil z naslova privatnega kopiranja, saj so bili slovenski ustvarjalci več kot dve desetletji prikrajšani za to pravico, zato nasprotujemo kakršnikoli spremembi evropske zakonodaje na tem področju.

Urad RS za intelektualno lastnino (UIL) je julija Društvu Kopriva podelil dovoljenje za kolektivno upravljanje pravice do pravičnega nadomestila za tonsko ali vizualno snemanje, ki se izvrši pod pogoji privatne ali druge lastne uporabe. S tem je UIL uredil področje, ki je izjemnega pomena predvsem za izvajalce in filmske producente, saj je nadomestilo z naslova privatnega kopiranja edini neposredni vir upravičenja. Za avtorje pa je privatno reproduciranje pomemben vir prihodka zato, ker je ta pravica neodtuljiva. (Več o tem na tej povezavi)

[ {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/MLr5935I2Cwh.jpg", title : "Prasica, slabšaln izraz za žensko;Režija: Tijana Zinajić;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/D6Da8_YOtQmFP.jpg", title : "Inventura;Režija: Darko Sinko;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, ]