Nekaj novic iz ustvarjalnega sveta

Datum objave: 15.09.2021

INDUSTRIJA:

Corporate Europe Observatory: Komentar o tem, kako se je s tržno rastjo tehnoloških gigantov povečal tudi njihov politični vpliv v Evropski uniji. Ta zdaj poskuša omejiti njihovo moč, predvsem s preprečevanjem širjenja dezinformacij, nepoštenega oglaševanja in nepoštenih poslovnih praks. Več o tem na tej povezavi.

Cineuropa: Največji izziv svetovnih kinematografov po pandemiji bo kako prepričati gledalce, da se vrnejo v kinodvorane, je dejal predsednik Mednarodne konfederacije umetniških kinematografov (CICAE) Christian Bräuer. CICAE je mednarodno neprofitno združenje s sedežem v v Parizu, ki poskuša podpirati in promovirati umetniško kinematografijo. Je edina mednarodna organizacija za umetniški kino te vrste. Več o tem na tej povezavi. 

Cineuropa: Evropske države so začele s pošiljanjem kandidatur za nominacijo za najboljši mednarodni celovečerni film na podelitvi oskarjev leta 2022. 94. podelitev oskarjev bo 27. marca prihodnje leto. Več o tem na tej povezavi. 

Cineuropa: Evropski trg videa na zahtevo ima še veliko prostora za rast, so ocenili na okrogli mizi v okviru Beneškega filmskega festivala.  Vsako gospodinjstvo v srednji in vzhodni Evropi ima v povprečju sklenjene 2,4 naročnine na storitev naročniškega videa na zahtevo. V zahodni Evropi je to povprečje 2,5, v ZDA pa kar 4,4. Več o tem na tej povezavi. 

EVROPSKE INSTITUCIJE:

Evropska komisija: Šest filmov, ki jih je sofinancirala EU, je bilo nominiranih za nagrade na 78. Beneškem filmskem festivalu. Gre za filme Il buco, v režiji Michelangela Frammartina, 107 Mothers (Peter Kerekes), White Building (Kavich Neang), Wela (Jakrawal Nilthamrong), Costa Brava (Mounia Akl) in La fée des Roberts (Léahn Vivier-Chapas). Filmi so koprodukcije iz EU (sodelovali so ustvarjalci iz Češke, Danske, Nemčije, Španije, Francije, Italije, Nizozemske, Slovaške in Švedske) in nekaterih drugih držav (Norveške, Kambodže, Konga, Libanona, Katarja, Singapurja, Tajske in Ukrajine). Več o tem na tej povezavi. 

Evropski parlament: Evropski poslanec Axel Voss (EPP/DE) je na Evropsko komisijo naslovil poslansko vprašanje, v katerem je spraševal glede avtorskih pravic na področju medijev. Novinarji in medijske hiše trpijo veliko škodo zaradi t.i. value gapa pri objavah novic na spletu, je dejal. Gre za splošno znano dejstvo, vendar večina držav članic še vedno ni implementirala predlani Direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu, ki bi to vprašanje uredila, je med drugim poudaril. Več o tem na tej povezavi.

Evropski avdiovizualni observatorij: Delež žensk na področju avdiovizualne industrije je v primerjavi z moškimi še vedno nizek. Med letoma 2015 in 2019 so ženske predstavljale le petino režiserjev, še nižji pa je bil njihov delež na področju kinematografije (osem odstotkov) in med skladatelji (sedem odstotkov). Nekoliko boljša je zastopanost žensk pri glavnih vlogah (41 odstotkov) in med scenaristi (35 odstotkov). Več o tem na tej povezavi.

Advanced Television: Netflix je izrazil zaskrbljenost zaradi načrtov italijanske vlade, da bo podvojila obveznosti spletnih platform za financiranje italijanskih in evropskih del. Kot predvideva italijanski predlog, ki temelji na direktivi o avdiovizualnih medijskih storitvah, bodo spletne platforme morale četrtino prihodkov, ustvarjenih v Italiji, nameniti za financiranje italijanskih in evropskih del. Doslej je bila ta obveznost določena pri 12,5 odstotka. Več o tem na tej povezavi.

PRIHAJAJOČI DOGODKI:

Eventbrite: Stockholmski IFIM (Institute for Intellectual Property and Market Law) in Univerza v Oxfordu pripravljata spletni posvet o avtorskih pravicah v EU in vlogi direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu pri teh pravicah. Posvet, na katerem bo sodeloval tudi slovenski sodnik v Sodišču EU Marko Ilešič, bo 18. oktobra, in sicer med 15. in 17.30. Več o tem na tej povezavi.

[ {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, ]