Danes sta v veljavo stopila Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o avtorski in sorodnih pravicah in Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o kolektivnem upravljanju avtorske in sorodnih pravic. Zakona pomenita velikanski skok naprej zlasti za imetnike pravic na AV delih.
Če je bila slovenska avtorska zakonodaja na AV področju zastarela in je bila praktično nespremenjena skoraj tri desetletja, je po implementaciji direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu zakonodajalcu uspel veliki met, saj imamo danes, kar se AV področja tiče, eno najboljših na svetu.
Z implementacijo namreč nismo uredili samo vprašanja nadomestil igralcev in soavtorjev AV del na digitalnem trgu, temveč je zakonodajalec odpravil ogromno vrzel, ki je zevala kar tri desetletja. Imetniki pravic na AV delih so po zastareli zakonodaji lahko kolektivno upravljali zgolj 4 pravice, medtem, ko so jih imetniki na glasbenih delih kar 32.
Z izjemno proaktivnim pozitivnim pristopom se je Slovenija z novo zakonodajo pridružila državam, kot so Španija, Italija, Poljska in Francija. Pravice pa bodo zgolj črka na papirju, če se ne uveljavljajo.
Sedaj je ključnega pomena, da AIPA, ki že 12 let kolektivno zastopa igralce, producente in soavtorje AV del, čim prej dobi dovoljenja tudi za nove pravice, da bo lahko zbirala in delila nadomestila, ki po novi zakonodaji pripadajo ustvarjalcem.
Proces prenosa direktiv je potekal po skrajšanem postopku, zato so se spremembe in dopolnitve dotikale zgolj omejenega števila členov. Kljub temu, da so se za AV ustvarjalce kar se pravic tiče, razmere občutno izboljšale, si bo potrebno prizadevati za čim prejšnje 'odprtje' zlasti ZKUASP, saj imamo v Sloveniji enega najbolj togih zakonov, kar se namenskih skladov tiče.
Sedaj so namreč namenjeni zgolj fizičnim osebam, za ustreznejše pogoje za razvoj in promocijo avdiovizualnih del pa potrebujemo sklade, ki bi omogočali razvoj in podporo zlasti projektom, kar je predpogoj za nadaljnji razvoj sektorja. Naša sestrska organizacija SACD iz Francije vsako leto namreč podpre 4.000 projektov, od tega več kot 400 festivalov.