EVROPSKE INSTITUCIJE
Evropska komisija: Evropska komisarka za inovacije, raziskave, kulturo, izobraževanje, mladino in šport Maria Gabriel je 21. februarja gostila prvo okroglo mizo, na kateri so sodelovali predstavniki evropskega kulturno-kreativnega sektorja. Strinjali so se, da je panoga ena ključnih v EU, govorili pa so tudi o izzivih. Več o tem na tej povezavi.
Evropska komisija: Komisija je v skladu z aktom o digitalnih storitvah začela zbirati podatke od spletnih platform, tudi o številu uporabnikov. Več o tem na tej povezavi.
Evropska komisija: Komisija je danes objavila svoje smernice o medijski pismenosti, s katerimi želi državljanom vseh starosti omogočila krmarjenje po sodobnem novičarskem okolju in sprejemanje premišljenih odločitev. Več o tem na tej povezavi.
Evropska komisija: Komisija je predstavila sklop ukrepov, katerih cilj je do leta 2030 omogočiti gigabitno povezljivost vsem državljanom in podjetjem v EU, in sicer v skladu s cilji evropskega digitalnega desetletja. Komisija želi z ukrepi tudi omogočiti preoblikovanje sektorja povezljivosti v EU. Več o tem na tej povezavi.
Svet Evrope: Svet je objavil novo poročilo z naslovom Svobodno ustvarjanje: Umetniška svoboda v Evropi. Poročilo preučuje izzive, s katerimi se srečujejo evropski umetniki in kulturni delavci pri uveljavljanju svoje pravice do svobode umetniškega izražanja. Gre za zakone, ki omejujejo ustvarjalno svobodo, različne napade, spletne grožnje in različne pritiske, ki prispevajo k samocenzuri. Umetniška svoboda je temeljna človekova pravica, ki jo je treba zaščititi in se je v zadnjem času poslabšala zaradi številnih izzivov, ki smo jim priča, med drugim političnega ekstremizma, gospodarskega zloma, svetovne pandemije, izzivov digitalizacije, nastajajoče okoljske katastrofe in ponovne vojne v Evropi. Več o tem na tej povezavi.
INDUSTRIJA:
Digital TV Europe: Ponudniki naročniškega videa na zahtevo (SVOD) bodo do leta 2028 na globalni ravni ustvarili za približno 117 milijard evrov prihodkov. Lani so ustvarili za nekaj več kot 93 milijard evrov prihodkov, ugotavljajo analitiki Digital TV Research. Več o tem na tej povezavi.
The Hollywood Reporter: Filmski distributerji, ki delujejo na evropskem trgu, v zadnjem času opažajo tektonske premike na trgu, saj streaming platforme iščejo bolj generične ponudbe akcijskih trilerjev, upravljalci kinematografov pa delajo izbor glede na izvirnost vsebin. Več o tem na tej povezavi.
Euroactiv: Evropska komisija je pred dnevi predstavila paket povezljivosti, ki vključuje ukrepe za pospešitev uvedbe visokozmogljivih omrežij v Evropi. Ob tem je sprožila javno razpravo, s katero bi lahko odprla pot temu, da bi velikim tehnološkim podjetjem omogočilo znižanje stroškov digitalne infrastrukture. Več o tem na tej povezavi.
ScreenDaily: Poročilo z Evropske filmske tržnice, ki je potekala ob robu Berlinskega filmskega festivala, in sicer med 16. in 22. februarjem. Kot je razvidno, je nekaj poslov z znanimi deli spodbudilo optimizem na evropskem filmskem trgu. O tržnici in dogajanju je poročal tudi portal Cineuropa. Več o tem na tej povezavi in na tej povezavi.
Euroactiv: Evropske komisije je uslužbencem te institucije prepovedala, da na svojih službenih in osebnih napravah, na katerih uporabljajo službene aplikacije, uporabljajo aplikacijo TikTok. Več o tem na tej povezavi.
Variety: Komentar o razmerah, v katerih so se zaradi protestov v državi znašli iranski filmski ustvarjalci. Več o tem na tej povezavi.
Screendaily: 16 različnih organizacij iz 13 evropskih drža je združilo moči, da bi ustanovilo evropski solidarnostni sklad za ukrajinski film. Sklad, ki naj bi imel 1,1 milijona evrov sredstev, bo podprl ukrajainsko produkcijo igranih filmov, dokumentarcev in animiranih filmov. Več o tem na tej povezavi.
Cineuropa: O dogajanju na predstavitvi Sarajevskega filmskega festivala v okviru Berlinskega filmskega festivala. Kot so povedali na okrogli mizi, ki so jo pripravili predstavniki festivala iz BiH, se ta festival vse bolj usmerja k TV serijam. Več o tem na tej povezavi.
GESAC: Evropsko združenje avtorskih kolektivnih organizacij (GESAC) je objavilo seznam z desetimi točkami za bolj trajnosten in avtorjem prijazen trg pretakanja glasbe na ravni EU. Več o tem na tej povezavi.
Digital TV Europe: Največja streaming platforma na svetu Netflix je znižala cene v 100 državah. To se je takoj poznalo na številu naročnikov, saj so na novo dobili 10 milijonov novih, ugotavlja analitska hiša Ampere. Več o tem na tej povezavi.
The Deadline: Komentar na temo Čistka pretakanja, v katerem pišejo o valu odstranjanja vsebin v katalogih ponudnikov in o vplivu, ki ga ima ta "čistka" na ustvarjalno skupnost. Več o tem na tej povezavi.
ScreenDaily: Komentar z naslovom Lahko Tik-Tok reši kinematografe. Distributerji vse bolj uporabljajo omenjeno družbeno omrežje za promocijo filmov, ki se predvajajo v kinih. Več o tem na tej povezavi.
The Time: Komentar z naslovom Vojna med streaming platformami je vstopile v dobo kaosa. Več o tem na tej povezavi.
Politico: Komentar na temo umetne inteligence in ustvarjalcev. Slednji ne želijo, da bi umetna inteligenca prevzela njihovo delo. Prav tako je tu tudi vprašanje spoštovanja avtorskih pravic s strani razvijalcev sistemov umetne inteligence. Več o tem na tej povezavi.
PRAVNE ZADEVE
The Verge: Ameriški urad za avtorske pravice je zavrnil zahtevo, da bi avtorsko zaščitili delo umetne inteligence. Tričanski odbor urada je ocenil, da je Steven Thaler leta 2019 v imenu algoritma, ki ga je poimenoval Creativity Machine, skušal avtorsko zaščititi svojo sliko. Odbor je ugotovil, da Thalerjeva podoba, ustvarjena z umetno inteligenco, ne vključuje elementa "človeškega avtorstva", ki je nujen standard za zaščito. Več o tem na tej povezavi.
Kluwer Copyright Blog: Analiza nemške implementacije direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu iz leta 2021. Več o tem na tej povezavi in na tej povezavi.
Advanced Television: Združenje ameriške kreativne industrije CreativeFuture je pozvalo ameriški kongres, da začne z razpravo o zakonodaji, ki bi omogočila blokiranje piratskih spletnih strani. V ZDA še vedno nimamo tovrstne zakonodaje. Več o tem na tej povezavi.
Europeana: Komentar o direktivi o t.i. osirotelih delih, ki jo je EU sprejela leta 2012. Z novimi zakoni in razvojem trga ta direktiva izgublja na pomenu, zato so nujni nekateri popravki. Več o tem na tej povezavi.
ČLANSKI KOTIČEK
AIPA: Špela Čadež v odboru podpornikov SAA. Več o tem na tej povezavi.
PRIHAJAJOČI DOGODKI
Evropska koalicija za kulturno raznolikost in Skupina prijateljstva kulturnih ustvarjalcev vabita na t.i. prvi Forum odkrivanja, ki zadeva vse, ki delujejo v kulturno-kreativnem sektorju. Forum bo 9. marca v prostorih Evropskega parlamenta v Bruslju. Več o tem na tej povezavi.