Nekaj novic iz ustvarjalnega sveta (junij II)

Datum objave: 14.06.2021

INDUSTRIJA:

Cineuropa: Italijanski kulturni minister Dario Franceschini je pred dnevi podpisal odlok o razporeditvi 40 milijonov evrov, ki jih bodo iz proračuna izplačali italijanskim kinematografom. Ti so, tako kot ostale kinodvorane po EU in svetu, utrpeli velike izgube zaradi pandemije covid-19. Večina kinodvoran je v zadnjih 18 mesecih delala le nekaj mesecev, kar pomeni zelo malo prihodkov. Italija je doslej domačemu filmskemu sektorju namenila več kot četrt milijarde evrov. Več o tem na tej povezavi.

Cultureactioneurope: Spletni portal piše o razmerah na področju kulture in kreativnosti v EU in o pomoči, ki jo sektorju zagotovlja EU. Več o tem na tej povezavi. 

The Guardian: Britanski časnik v članku z naslovom “Jeff Bezos meni, da je kulturna dediščina le intelektualna lastnina” ocenjuje nedavni nakup enega največjih svetovnih filmskih studiev MGM. Tega je za 8,45 milijarde dolarjev kupil največji spletni trgovec na svetu, ameriški Amazon, ki je v lasti Bezosa. Ameriška multunacionalka si od nakupa obeta več lastne produkcije za spletno platformo Amazon Prime. Več o tem na tej povezavi. 

Film New Europe: Osem držav partneric združenja Film New Europe se je med letoma 2015 in 2019  uvrstilo med deset najhitreje rastočih avdiovizualnih trgov v Evropi. Najhitreje je v omenjenem obdobju rasel avdiovizualni trg na Slovaškem, ki je zabeležil skoraj 19 odstotno rast. Sledijo Portugalska (13,2 odstotka), Bolgarija (11,8 odstotka), Gruzija (11,6 odstotka), BiH in Črna gora (po 9,2 odstotka), Češka (9,1 odstotka), Rusija (7,2 odstotka), Litva (6,8 odstotka) in Malta (5,7 odstotka). Več o tem na tej povezavi. 

Cineurope: Spletni portal poroča o dogajanju na 74. filmskem festivalu v Cannesu. Več o tem na tej povezavi. 

CISAC: Svetovno združenje avtorjev in skladateljev (CISAC), katerega članica je tudi AIPA, je objavilo letno poročilo. Več o tem na tej povezavi. 

EVROPSKE INSTITUCIJE:

Evropska komisija: Evropska komisija je izdala priporočila, s katerimi želi doseči enakopravnost med spoloma na področju evropskega kulturno-kreativnega sektorja. Poročilo z naslovom Za enakopravnost spolov v kulturno-kreativnem sektorju prinaša priporočila in 250 primerov dobre prakse iz vseh članic EU. Več o tem na tej povezavi. 

Evropska komisija: Komisija bo kulturno-kreativnem sektorju zagotovila garancijske sheme v višini 200 milijonov evrov. Komisija je garancije zagotovila Tridos banki, ki bo tako lahko kreditirala podjetja iz evropskega kulturno-kreativnega sektorja. Več o tem na tej povezavi. 

Evropska komisija: Komisija je izdala smernice glede pravilne in sistemske uporabe 17. člena Direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu. Več o tem na tej povezavi. 

The Parliament: Evropska poslanska in podpredsednica Odbora Evropskega parlamenta za kulturo (CULT)  Dace Melbarde (ECR) v komentarju ocenujeje, da lahko evropski kulturno-kreativni sektor aktivno prispeva k evropskemu okrevanju in trajnostni rasti. V omenjenem časniku je bil objavljen tudi komentar Romea Franza, drugega podpredsednika odbora CULT. Franz je ocenil, da je bil sektor zaradi pandemije močno prizadet, zato mora EU zagotoviti vso ustrezno pomoč, da bo lahko sektor okreval in se obnovil. Več o tem na tej povezavi in na tej povezavi. 

PRAVNE ZADEVE:

Kluwer Copyright Blog: Nemška implementacija 17. člena Direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu bi lahko bila primer dobre prakse za ostale države EU. Več o tem na tej povezavi in na tej povezavi. 

SMIT: Portal je pripravil analizo o investicijskih obveznostih ponudnikov videa na zahtevo in o tem, kaj jim prinaša Direktiva o avdiovizualnih medijskih storitvah. Več o tem na tej povezavi. 

IP KAT: Komisija je izdala smernice glede pravilne in sistemske uporabe 17. člena Direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu. Več o tem na tej povezavi.

[ {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, ]