JURI sprejel pomembno odločitev

Datum objave: 23.11.2017

Odbor Evropskega parlamenta za pravne zadeve (JURI) je podprl predlog, po katerem se razširitev licenciranja spletnih storitev na podlagi države porekla omeji le na novičarske in informativne programe. To je dobra novica za evropske avdiovizualne avtorje, saj se s tem ohranja teritorialna ekskluzivnost avtorskih pravic, ki je temelj ustvarjalnosti in porok vložkov, tako intelektualnih kot finančnih, evropske avdiovizualne skupnosti.

Odločitev odbora JURI, ki je najpomembnejši odbor Evropskega parlamenta na področju sprejemanja zakonodaje, so pozdravili številni avtorji in avtorska združenja. Izvršna direktorica Združenja evropskih filmskih režiserjev (FERA) Pauline Durand-Vialle je dejala, da je odbor JURI, tako kot prej nekateri drugi odbori Evropskega parlamenta, prisluhnil argumentom avtorjev. Ob tem je izrazila upanje, da bo omenjene rešitve na seji, ko bodo glasovali o avtorski zakonodaji, podprl tudi Evropski parlament.

Izvršna direktorica FERA je institucije EU pozvala, da prav tako upoštevajo argumente avdiovizualnih avtorjev pri uzakonitvi pravičnega nadomestila za avtorje v primeru, ko se njihova dela uporabljajo na spletu.

Odbor je sicer dopolnil tudi nekatere predloge Evropske komisije glede »direct injection« (TV signal je poslan neposredno kabelskemu operaterju), s čimer je na tem področju naredil velik korak k zagotovitvi pravičnega nadomestila za avtorje. Evropski avdiovizualni avtorji so namreč finančno zelo odvisni od t. i. sekundarnih plačil oz. deleža, ki ga dobijo z naslova uporabe njihovih del.

Člani odbora so tako z dopolnili zagotovili imetnikom pravic pravno varstvo v primerih »direct injection«, saj bodo morali ponudniki vsebin in operaterji pred vsakim postopkom »direct injection« ločeno pridobiti dovoljenja od imetnikov pravic. Člani odbora so tudi potrdili sklep, po katerem bodo nadomestila s tega naslova pobirale kolektivne organizacije.

S tem so neposredno zavrnili navedbe izdajateljev, da jim za prenos vsebin prek »direct injection« ni treba plačevati avtorskih pravic, saj naj jih, ko jih pošiljajo po zasebnih linijah do operaterjev, ne bi dajali na voljo javnosti.

Predstavniki evropskega avdiovizualnega sektorja, med drugim tudi FERA in AIPA, že dolgo opozarjajo, da pri tej praksi ne gre za kaj drugega, kot za iskanje lukenj v avtorski zakonodaji EU (http://www.aipa.si/sl/Novice/2017/Maj/Teritorialna-prenosljivost-vsebin-in-njene-posledice). V FERA zato pozivajo, da Evropski parlament potrdi pravico avtorjev do pravičnega nadomestila tudi na tem področju.

Temu se pridružujemo tudi na AIPA, saj Slovenija na tem področju ni nikakršna izjema v EU in tudi pri nas zadeve niso urejene tako, kot bi morale biti, da bi lahko avtorji imeli stabilno okolje za ustvarjanje.

[ {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/D6Da8_YOtQmFP.jpg", title : "Inventura;Režija: Darko Sinko;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/MLr5935I2Cwh.jpg", title : "Prasica, slabšaln izraz za žensko;Režija: Tijana Zinajić;December (2021)" }, ]