Evropska komisarka za digitalno gospodarstvo in družbo Maria Gabriel je sprejela delegacijo predstavnikov avdiovizualnih ustvarjalcev, ki so ji predali peticijo z več kot 21.000 podpisi za uzakonitev pravičnega in proporcionalnega nadomestila za ustvarjalce z naslova uporabe njihovih del. Peticijo, ki so jo podpisali ustvarjalci in podporniki iz 100 držav, med drugim tudi številni iz Slovenije, je delegacija predala pred drugim sestankom trialoga o Direktivi o avtorski pravici med Svetom EU, Evropskim parlamentom in Evropsko komisijo.
Delegacija, v kateri so bili predsednica Svetovnega združenja avdiovizualnih avtorjev (SAA) Barbara Hayes, izvršna direktorica SAA Cecile Despringre, izvršna direktorica Združenja evropskih filmskih režiserjev (FERA) Pauline Durand-Vialle, grško-francoski scenarist in režiser Costa Gavras, belgijski scenarist Jean-Luc Goossens in nemški scenarist Jochen Greve, je na srečanju s komisarko pozdravila sprejem Direktive o avtorski pravici v Evropskem parlamentu. Ob tem so opozorili, da, da se pri nadaljnjih pogajanjih o končnem besedilu Direktive ne sme "pozabiti" na del o pravičnem in proporcionalnem nadomestilu.
Ključno je, da odločevalci podprejo novi 14. člen Direktive, ki govori o vzpostavitvi sistema pravičnega in proporcionalnega nadomestila za avtorje z naslova uporabe njihovih del, tudi na spletu. Več kot 21.000 podpisnikov peticije pričakuje, da bodo institucije EU upoštevale njihov podpis in uvrstile 14. člen v Direktivo. Ta člen je namreč tisti, ki bo trajnostno omogočil avdiovizualnim avtorjem, da dobijo tisto, kar jim pripada. Kot kažejo vse raziskave, se avdiovizualni ustvarjalci srečujejo z nestabilnimi in nizkimi prihodki, medtem ko različne spletne platforme beležijo vse večje število uporabnikov, s posredovanjem del, ki jih ustvarijo avtorji, pa ustvarjajo ogromne dobičke.
Evropa bo postala digitalno okolje, ki spodbuja kreativnost le, če bo izboljšala okolje za ustvarjalce, to pa mora storiti tudi tako, da z ustreznimi pravnimi mehanizmi zagotovi, da bodo ustvarjalci dobili pravično nadomestilo, s katerim bodo lahko nadaljevali svoje kreativno kariero. Ustvarjalci s svojo kreativnostjo prinašajo vsebine, ki jo nato gledajo milijoni. Brez njih ne bi bilo vsebin, zato bi jih morala Evropa spoštovati, namesto, da jih ignorira, je zapisal.
V AIPA, ki je članica SAA in FERA, s FSE pa tesno sodeluje, aktivno podpiramo napore omenjenih organizacij, saj lahko le s pravičnimi nadomestili za avdiovizualne ustvarjalce ohranjamo njihovo nadaljnje delo ter razvoj evropske in slovenske kulture. V primeru Slovenije je to toliko bolj pomembno, saj gre za jezikovno in produkcijsko zelo omejen prostor.
Ob tem v AIPA posebej znova opozarjamo, da so slovenski avdiovizualni avtorji kot tudi njihovi kolegi igralci že desetletja del pravne anomalije. Gre za to, da glede na obstoječo zakonodajo ne morejo priti do svojih nadomestil na način, kot ga poznajo njihovi kolegi glasbeniki ali literati.
Avdiovizualni avtorji so po slovenskem zakonu edina skupina avtorjev, za katere se pavšalno predvideva, da so svoje pravice prenesli na pravno osebo, naloga dokazovanja imetništva pravic pa je na njih in ne na tistih, ki so pravico pridobili pozneje.