Evropski filmarji letno ustvarijo več kot 320 filmov in 19.300 delov nadaljevank

Datum objave: 21.04.2021

Evropski filmarji so med letoma 2015 in 2019 v kategoriji fikcija, kjer je zajeta praktično vsa produkcija razen animiranih filmov in dokumentarcev, v povprečju ustvarili 1.000 naslovov letno. Med njimi je več kot 320 filmov in 19.300 delov različnih nadaljevank, skupaj več kot 12.500 snemalnih ur posnetkov, v raziskavi ugotavlja Evropski avdiovizualni observatorij. Pri omenjenih projektih je sodelovalo več kot 10.000 scenaristov in 4.400 režiserjev, čeprav je bila polovica scenaristov in 44 odstotkov režiserjev v omenjenem obdobju na projektih polno aktivna le eno leto.

Rast produkcije je zlasti opazna med letoma 2016 in 2018, ko je bilo ustvarjenih največ nadaljevank, predvsem tistih, ki imajo več sezon. Prednjačile so nadaljevanke z dvema do trinajst deli, ki so leta 2019 predstavljale 57 odstotkov vseh ustvarjenih evropskih avdiovizualnih del v omenjeni kategoriji. Gre za 54-odstotno rast v primerjavi z letom 2014.

Filmi so leta 2019 predstavljali 32 odstotkov vseh ustvarjenih naslovov, vendar le štiri odstotke posnetih ur. Kot poudarjajo v observatoriju, se je konec leta 2019 obseg celotne avdiovizualne produkcije začel zniževati, pri čemer je ta trend najbolj opazen pri produkciji filmov.

Največ filmskih naslovov so v obdobju 2015-2019 ustvarili v Nemčiji, in sicer 312 letno. Sledijo Francija (149), Velika Britanija (137), Španija (46), Italija (42), Poljska (41), Nizozemska (39), Švedska (26) in Finska (23). Preostali del Evrope je v povprečju ustvaril 171 naslovov letno.

Nemški avdiovizualni ustvarjalci so med letoma 2015 in 2019 v povprečju posneli tudi največ ur, in sicer 1890 letno. Sledijo Španci (1715 ur), Britanci (1254 ur), Portugalci (1135 ur), Poljaki (830), Francozi (820), Grki (757), Madžari (603 ure) Italijani (479 ur) in Čehi (462 ur). Ostala Evropa je skupaj v povprečju posnela 2980 avdiovizualnih del na leto na področju fikcije.

Velika Britanija vodi na področju t.i. high-end nadaljevank, Nemčija na področju filmov, Španija, Poljska in Grčija pa so vodilne na področju produkcije t.i. telenovel.

Predlani je največ del ustvaril nemški ARD, in sicer 69 naslovov. Sledijo RTL Group (33), Warner Media (33), ZDF (30), ITV in Mediawan (29), Leonine (27), BBC (23), EndemolShine (22), Banijay (20), All3Media (17), Constantin Entertainment (15), TV Polska (14), Vivendi (13), Beta Film, Česka TV, TVN (po 12), TF1 (10) Videometra (9) in Tako Media (8).

Na področju serij (2-13 nadaljevanj) prednjači britanski ITV s 25 naslovi. Sledijo RTL Group in Warner Group (po 19), ARD (18), Mediawan (17), Banijay in BBC (po 16), EndemolShine (14), All3Media (13), Beta Film in Leonine (po 11), Česka TV in ZDF (po 10), TV Polska in Vivendi (po 9), Bonnier (sedem), Sveriges Television (šest), ATM Grupa, Mediaset, Netflix, TF 1 in TVN (po pet).

[ {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/MLr5935I2Cwh.jpg", title : "Prasica, slabšaln izraz za žensko;Režija: Tijana Zinajić;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/D6Da8_YOtQmFP.jpg", title : "Inventura;Režija: Darko Sinko;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, ]