Izšla je posebna tematska številka Megafon. Rdečo nit predstavlja študija o gospodarskem pomenu avdiovizualne industrije, nadgrajujejo pa jo prispevki in razmišljanja o tem, kar »insajderji« že vemo: »ukvarjanje s filmom« ni nek »hobi program«, temveč je zelo resen in za državo pomemben posel.
Ki pa še zdaleč ni izkoriščen.
Katere so priložnosti, kako jih lahko udejanjamo, kakšna naj bo pri tem vloga države, kaj je potrebno za vzpostavitev dialoga med avdiovizualnimi ustvarjalci ter lokalnimi skupnostmi in okoljskimi institucijami? Kakšne so izkušnje iz tujine?
O teh in drugih vprašanjih so avtorji prispevkov razpravljali v okviru več javnih predstavitev študije. Projekt smo zagnali pozno spomladi 2019, prve rezultate pa javno predstavili pol leta pozneje. Zdaj jih, zbrane na enem mestu, ponujamo tudi v tiskani obliki.
Zelo naivno bi bilo misliti, da taka študija in pregled panoge hitro zastarita, izgubita na aktualnosti in pomenu. Če kdaj, potem se danes, ko je svet zaradi pandemije praktično obstal (in se, željan vsebin, prilepil na ekrane,) kaže, kako pomemben je strateški pristop k avdiovizualni industriji.
Zato bo pri sprejemanju nadaljnjih odločitev, ki bodo slovensko avdiovizualno krajino zaznamovale za naslednjih nekaj desetletij, še kako pomembno sodelovanje treh ministrstev: gospodarskega (SatCab in Coyright direktiva), kulturnega (AVMS direktiva) in finančnega (davčne spodbude in drugi finančni mehanizmi).
V Sloveniji se prepogosto delimo na »vaše« in »naše«, zato je na tem mestu prav gotovo potrebno še posebej poudariti, da je študija lahko nastala le s povezovanjem vseh ključnih akterjev s področja avdiovizualne industrije. Stanovskim združenjem se moramo zahvaliti za dober zgled sodelovanja, ki daje upanje za nadaljnje prepotrebne projekte.
Andrej Štritof, Rok Ban in Gregor Štibernik