INDUSTRIJA:
AdvancedTelevision: Globalna uporaba streaming platform se še vedno povečuje, in sicer kljub napovedim, da je vrh pandemije za nami in da se bo gledanost različnih medijev znižala, ugotavlja analitska hiša Conviva. Globalno se je gledanost spletnih platform v tretjem letošnjem četrtletju v primerjavi z enakim obdobjem lani zvišala za 21 odstotkov. Največjo rast so v omenjenem obdobju beležile Afrika, Oceanija in Južna Amerika. Uporaba spletnih platform se je na globalni ravni v zadnjih treh letih zvišala za 266 odstotkov. Več o tem na tej povezavi.
Cineuropa: Francoski filmski trg se je zaradi pandemije covid-19 močno skrčil in spremenil, kar je močno prizadelo tudi neodvisne distributerje in kinematografe. Neodvisni kinematografi so letos v primerjavi s predkriznim letom 2019 prodali za 30 odstotkov manj kino vstopnic, še večji padec pa beležijo specializirane kinodvorane. Zato je nujno, da dela krožijo. To pa seveda pomeni, da je sedanji sistem, ko studii prodajajo dela le enemu ponudniku, ki ogled omogoča le svojim naročnikom, zelo slab in zmanjšuje ustvarjanje novih del,ugotavljajo v združenju francoskih avtorjev, režiserjev in producentov (ARP). Več o tem na tej povezavi.
Hollywood Reporter: Komentar na temo Zakaj so Netflixovi podnapisi slabi. Spletne platforme, predvsem Netflix, HBO Max, Disney +, naročajo nova dela po vsem svetu, kar pomeni, da so novi filmi, serije v različnih jezikih, ki jih je za potrebe gledalcev po svetu potrebno prevesti. Večje povpraševanje po prevodih pa na trg privablja vedno nove prevajalske agencije, kar pomeni večjo konkurenco in nižje cene. To pa se pozna tudi na kakovosti prevodov. Več o tem na tej povezavi.
Cineuropa: Evropski filmski distributerji so na letni konferenci razpravljali o razmerah v filmski industriji, ki jo je močno prizadela pandemija covid-19. Distributerji iz 19 držav so večino časa posvetili iskanju rešitev za nastale razmere, med katerimi so med drugimi našteli združevanja distributerjev, večjo vlogo orodij s področjo umetne inteligence, drugačen način oglaševanja, boj proti spletnem piratstvu in skupne platforme videa na zahtevo. Več o tem na tej povezavi.
ScreenDaily: Pogovor z ameriškim filmskim producentom in vodjo izvirnih filmov pri Netflixu Scottom Stuberjem. Več o tem na tej povezavi.
Variety: Eden izmed načinov, da se filmska industrija prilagodi postcovidnim razmeram je tudi ta, da sledi japonskemu zgledu iz 80-ih let prejšnjega stoletja. Japonski filmski studii so v 80-letih prejšnjega stoletja začeli izgubljati prihodke z naslova prodanih kino vstopnic na račun rasti domačega videa na videokasetah. Zato so sami začeli z distribucijo del na videokasetah. Podobno strategij bi lahko studii uporabili proti hitri rasti platfrom videa na zahtevo, in sicer z vzpostavitvijo lastnih platform, je v okviru tokijskega filmskega festivala povedal eden od direktorjev tega festivala in producent Shiina Yasushi. Več o tem na tej povezavi.
Hollywood Reporter: Največja evropska komercialna televizija, nemški RTL, vzpostavlja lastno spletno platformo, s katero želi tekmovati z Netflixom. Platforma RTL+ bo kombinirala video vsebine z e-knjigami, digitalnimi revijami in glasbo. Več o tem na tej povezavi.
Euroactiv: Evropska komisija bo imela "ekskluzivno pravico, da prisili zelo velike spletne digitalne platforme oz. podjetja, ki upravljajo zelo velike spletne brskalnike, k spoštovanju določil akta o digitalnih storitvah. Kot so sporočili iz slovenskega predsedstva EU, so se države članice dogovorile, da bo Evropska komisija na tem področju imela večja pooblastila, s čimer bi se izognili "sivim conam", ki bi omogočile izigravanje akta. Več o tem na tej povezavi.
DigitalTVEurope: Španske televizijske in radijske hiše so v prvem letošnjem četrtletju v primerjavi z enakim obdobjem lani zabeležile za skoraj 11 odstotkov nižje prihodke z naslova prodaje oglasov. Prav tako so se znižali tudi celotni prihodki televizijskih hiš, in sicer za devet odstotkov. Zvišalo pa se je število naročnikov videa na zahtevo in prihodki teh platform. Število naročnikov videa na zahtevo se je v omenjenem obdobju zvišalo za osem odstotkov, tako da je konec marca letos te storitve uporabljalo 53 odstotkov vseh gospodinjstev, ki imajo dostop do spleta. Več o tem na tej povezavi.
EVROPSKE INSTITUCIJE:
Evropski avdiovizualni observatorij: Observatorij je vzpostavil storitev vse na enem mestu (One-Stop Shop), kjer je možno izvedeti vse ob direktivi o avdiovizualnih medijskih storitvah. To naj bi države članice implementirale do 19. septembra lani, a je večina še vedno ni prenesla. Več o tem na tej povezavi.
PRAVNE ZADEVE:
IPKat: Bloga o tem, da sta Španija in Italija implementirali direktivo o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu. Več o tem na tej povezavi.
PRIHAJAJOČI DOGODKI:
Evropska komisija 29. novembra pripravlja drugi Evropski medijskih forum, na katerem bodo različni govorci iz sveta tiska, televizije, radijev, spletnih medijev in avdiovizualne produkcije razpravljali o industrijski transformaciji. Več o tem na tej povezavi.