V Portorožu se je včeraj zvečer zaključil 27. Festival slovenskega filma, ki je predstavil letošnjo bero slovenskih filmov ter gostil vrsto strokovnih dogodkov in druženj, med katerimi je bilo tudi tradicionalno AIPA kosilo. Glavno nagrado, vesno za najboljši celovečerni film in še šest drugih vesen, je prejel film Odrešitev za začetnike v režiji Sonje Prosenc. Nagrado za najboljši film po izboru občinstva je dobil dokumentarec o Zoranu Predinu Praslovan. V AIPA vsem nagrajencem in ustvarjalcem na festival uvrščenih filmov iskreno čestitamo.
V Avditoriju Portorož se je po šestih dneh včeraj zvečer zaključil 27. Festival slovenskega filma. Na letošnjo izdajo osrednjega filmskega dogodka v Sloveniji je bilo prijavljenih kar 163 filmov, v tekmovalni program se jih je uvrstilo 72, od tega 13 celovečernih. Še 27 filmov so prikazali v okviru Preglednega programa. Festivalsko dogajanje je vse dni spremljal vsebinsko osmišljen strokovni program, ki smo ga s tradicionalnim kosilom za udeležence festivala podprli tudi v AIPA.
Na otvoritveni slovesnosti so organizatorji podelili nagrado Milke in Metoda Badjure, ki jo je prejela kostumografinja Zvonka Makuc. Naziv »prijatelja slovenskega filma«, častnega gosta, je letos nosil Fritz Hock, ustanovitelj in direktor filmskega festivala K3 v Beljaku, ki se osredotoča na filme sosedskih regij: Slovenije, Furlanije Julijske krajine v Italiji in Koroške v Avstriji.
Sedem vesen za Odrešitev za začetnike
Zmagovalni film festivala je Odrešitev za začetnike, ki je poleg glavne nagrade, vesne za najboljši celovečerni film, prejel tudi vesno za najboljši scenarij (Sonja Prosenc), vesne za najboljšo glavno žensko (Katarina Stegnar), glavno moško (Marko Mandić) in stransko žensko vlogo (Mila Bezjak), vesno za najboljšo izvirno glasbo (Boris Benko in Primož Hladnik) in vesno za najboljšo scenografijo (Tajana Čanić Stanković).
Najboljša režija in izbor občinstva
Hanna Slak je prejela vesno za najboljšo režijo za film Niti besede, ki je odnesel tudi vesno za najboljšo masko (Tina Lasič Andrejević) in najboljšo manjšinsko koprodukcijo. Prejemnik vesne za najboljši film po izboru občinstva je Praslovan v režiji Slobodana Maksimovića s povprečno oceno 4,91.
Kdo so še nagrajenci?
Vesno za najboljšo stransko moško vlogo je prejel Krešimir Mikić za vlogo v filmu Čao Bela, vesno za najboljši zvok pa Boštjan Kačičnik za film Nekoč v Posočju.
Vesna za najboljšo fotografijo je šla v roke Davida Hofmanna, vesno najboljšo kostumografijo je prejela Katarine Šavs – obe za film Igrišča ne damo! (r. Klemen Dvornik), ki je odnesel tudi vesno za posebne dosežke. Posebno omembo pri nagradi za posebne dosežke je dobil še film Ali je bilo kaj avantgardnega? (r. Matevž Jerman in Jurij Meden), posebno omembo pri nagradi za najboljšo fotografijo pa Gregor Božič za film Mož, ki ni mogel plačati.
Vesno za najboljšo montažo je prejel Uroš Maksimović za film Cent'anni, ki je dobil tudi vesno za posebne dosežke in nagrado Društva slovenskih filmskih publicistov FIPRESCI.
Prejemnik vesne za najboljši dokumentarni film je V mojih sanjah rase vsako noč drevo v režiji Vida Hajnška. V tej kategoriji sta dobila posebni omembi še dva filma: Zajeti v izviru – Slovenski otroci Lebensborna v režiji Maje Weiss in Nekoč v Posočju v režiji Eme Kugler.
Animirani in eksperimentalni film
Najboljši animirani film je Tri tičice v režiji Zarje Menart, posebno omembo v kategoriji animiranega filma je prejel še film Maček med vrati v režiji Ane Čigon. Najboljše eksperimentalno AV delo (eksperimentalni film) je Vel Vet Vel_festivalski film (r. Miha Možina), posebna omemba v tej kategoriji je šla filmu Prihodnost … je točno takšna, kot ste si jo zamislili (r. Sara Brezovšek). Žirija Art kino mreže Slovenije (AKMS) je nagradila film Kino Volta v režiji Martina Turka.
Dve kategoriji brez nagrajencev
Vesne za najboljši kratki igrani film niso podelili, prav tako ne vesne za najboljši študijski film, je pa v tej kategoriji 6 filmov prejelo posebne omembe: Onkraj obraza (r. Anja Resman), (Ne)srečen dan (r. Karin Likar), Okno (r. Nel Jeraj Sedej), Vmesnik (r. Špela Koščak), Grobo tkane niti (r. Iza Mlakar) in Po tem (r. David Champaigne).
Vir: FSF