Evropsko združenje avdiovizualnih avtorjev (SAA), Svetovno združenje avtorjev in skladateljev (CISAC) in Zveza avdiovizualnih združenj Latinske Amerike (FESAAL) vabijo na spletni posvet na temo Pravice avdiovizualnih avtorjev v Evropi in Latinski Ameriki. Na njem bodo sodelovali avdiovizualni ustvarjalci iz Slovenije, Brazilije, Čila in Poljske, pa tudi predstavniki SAA, CISAC in FESAAL.
Posvet bo 1. marca, in sicer med 16.30 in 18.30 uro po slovenskem času. Na njem bodo svoje izkušnje delili predstavnica AIPA Urša Menart, predstavnik brazilske DBCA Henrique de Freitas Lima, predstavnica čilske ATN Daniella Castagno in predstavnik poljske kolektivne organizacije ZAPA Aleksander Pietrzak. Posvet bo povezovala strokovnjakinja s področja avtorskih pravic Janine Lorente, na njem pa bodo sodelovali tudi predstavniki organizatorjev, in sicer Frédéric Young (SAA), Cristina Perpiña-Robert Navarro (CISAC) in Dr. German Gutierrez (FESAAL).
Prijave na dogodek, ki bo potekal v angleškem jeziku, zagotovljen pa bo tudi simultani prevod v španščino, so možne na tem naslovu.
Kot poudarjajo organizatorji, sta Evropa in Latinska Amerika regiji, kjer je kolektivno upravljanje pravic scenaristov in režiserjev najbolj razvito. Kljub temu, da ju loči več tisoč kilometrov, gre zakonodaja v Evropi in Latinski Ameriki na področju pravic avdiovizualnih ustvarjalcev v enako smer, k uzakonitvi različnih pravic, ki zagotavljajo tudi pravično nadomestilo.
Avdivizualne organizacije si regionalno in globalno prizadevajo za večji obseg avtorskih pravic avdiovizualnih ustvarjalcev, tudi za pravico do nadomestila. Poleg tega tudi uspešno razvijajo mrežo kolektivnega upravljanja. Kljub temu pa je pot do tega, da bodo vsi avdiovizualni avtorji uživali ustrezne pravice, še dolga. To govorijo tudi številke o zbranih nadomestilih. Delež zbranih nadomestil z naslova uporabe avdiovizualnih del, ki jih na globalni ravni zberejo članice CISAC, znaša le šest odstotkov od 9,3 milijarde evrov (v letu 2022) vseh zbranih nadomestil. Ostalo odpade na druge imetnike pravic, predvsem na glasbenike. Zato je nujno, da se stvari uredijo na način, da bodo tudi avdiovizualni avtorji na globalni ravni dobili pravice, ki jih uživajo drugi ustvarjalci.
Vljudno vabljeni.
Vaša AIPA